• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Lantismamman75an

Kling och Klang är gay, självklart! Dom är väl med i pridefestivalen varje år? Sen tror jag säkert att Madickens pappa satte på Alva i städskrubben...

• NoomiNoomi

Hehehe :-d Fullständigt älskar denna tråden. Lilla Ida blev pinupbrud i tidningen Slitz

• dio

Kajsa Kavat blev såklart B-films porrskådis. Det hörs ju på namnet

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • NoomiNoomi

Och Rasmus var med i dokussåpan Bonde söker fru

• Lady Namárië
    NoomiNoomi skrev 2006-07-17 20:41:21 följande:
    Lilla Ida blev pinupbrud i tidningen Slitz
    Självklart. Hon upptäckte sina exhibitionistiska tendenser när hon hängde i falggstången och visade mameluckerna för alla och envar.
    You can't take the sky from me.
  • dio
    NoomiNoomi skrev 2006-07-17 20:43:31 följande:
    Och Rasmus var med i dokussåpan Bonde söker fru
    *asg*
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Rymdstrålen

Vilken härlig tråd!
    Har ni märkt att i början av bullebyfilmerna så kommer drängen och pigan ut ur hö ladan... ;)

• Ozone

Men jag har för mig att Pippi oxå blev B-porrfilms skådis... men hon tog tilltalsnamnet "Pippi Krysmynta" som alias i sina filmer...Hon är mest känd för filmen: "Pippa Krysmynta" (ironiskt nog)
    Alla visste vilken branch hon hamnade i, men ingen låtsades veta. Alla i byn började titta snett, men Pippi märkte inget. Hon blev även sprutnarkoman i samma veva och hennes världsbild blev alltmer skev....

Sorgligt, men det är ju därför inget sånt tas upp i barnfilmerna. Ingen vill ju veta såna saker som barn. Det var därför som man började använda: "O så levde de lyckliga i alla sina dagar"....

• NoomiNoomi

Karl Oskar I rasmus på luffen går fortfarande omkring på luffen men denna gång med trasiga skor..... Somliga går med trasiga skor. Han brukar sova på bänken utanför systembolaget här i Kalmar

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)