Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Hahahaha!

Ronja + Birk är definitivt "blå lagunen"-varning.

Lisabeth måste ju ha någon form av störning. Maken till dryg unge!

Och Karlsson på taket, ja han skulle nog ha fått leda Bingolotto om Lillebror växt upp idag.

You can't take the sky from me.
  • Lady Namárië
    Lantismamman75an skrev 2006-07-17 19:48:33 följande:
    Hur kan det komma sig att det finns ett lejon på en öde ö i söderhavet!! Kolla på Pippi i Söderhavet...
    Därför att Pippis pappa är tjyvskytt och smugglare av exotiska djur?
  • Lady Namárië
    NoomiNoomi skrev 2006-07-17 20:41:21 följande:
    Lilla Ida blev pinupbrud i tidningen Slitz
    Självklart. Hon upptäckte sina exhibitionistiska tendenser när hon hängde i falggstången och visade mameluckerna för alla och envar.
  • Lady Namárië

Nu har jag grubblat mig blå på vems docka det är som heter Gullpian. Upplys mig, snälla!

• Lady Namárië
    dio skrev 2006-07-19 14:34:40 följande:
    Stackars Barbro i Alla käraste syster. Hon var ju psykiskt sjuk och hade säkerligen en dödlig sjukdom också. Låg i sängen och yrade om sin tvillingsyster Ylva-Li som bodde under rosenbusken. Hon blev inspärrad på psyket som 10 åring och bodde där i 8 år tills hon dog av sin dödliga sjukdom. Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Jag har alltid funderat över hur det står till i hjärnkontoret på de flickornas föräldrar. Det är väl inte ett helt uppenbart val att kalla sina tvillingdöttrar Ylva-Li och Barbro? Ordning på torpet! Antingen väljer man Ylva-Li och Tova-Lo. eller så kör man på Barbro och Ragnhild.
  • Lady Namárië
    dio skrev 2006-07-19 14:42:45 följande:
    Haha men den stackars mamma hade ju ingen aning om att hon burit och fött tvillingar Det var ju bara Barbro som visste att hennes tvillingsyster minsann bodde under rosenbusken! Kan man inte stämma sjukhuset för en sån sak? Vilken enorm mörkläggning Och tyckte morsan inte att hon var lite väl tjock hehe Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    jo, definitivt. Och efter att ha genomgått en förlossning själv är jag säker på att mammans getter prungit sin kos. Man "missar" inte det ena barnet om man föder två.
  • Lady Namárië
    astri skrev 2006-07-19 14:44:51 följande:
    Okej, då var jag inte ute och cyklade Men varför bry sig om att slåss mot Tengil och Katla?Varför inte bara hoppa över den biten -bli ett grillkol eller nåt redan från start- för att slörpa milkshake och kolla på ponnyhopp hela dagarna i Nagilima med en gång?
    Hahaha, det har du het rätt i!
  • Lady Namárië

Ååååh, vi har ju glömt den hemskaste! Stina har definitivt någon form av underbegåvning!

• Lady Namárië
    Bonanza skrev 2006-07-19 21:06:24 följande:
    Stina är ett adhd-barn med Asbergers och alla andra syndrom man kan ha som gör att man inte riktigt är socialt kompetent. Jobbigare unge får man ju leta efter!Sen det här: "hemma på min gata i staan"... Inse unge, du har ingen gata i stan för din mamma dumpade dig hos din morfar för hon ville inte ha dig! come what may
    Exakt! Och anledningen är förstås att Stinas mamma gjort en "Klara Fina Gulleborg" och sedan dragit på sig en unge därborta i staden.
  • Lady Namárië
    Gloire de Dijon skrev 2006-07-19 21:16:09 följande:
    Min systerson (4 år) har upptäckt att farbror Melker och Dr Phil är samma person. Det var alltså till USA farbror Melker tog vägen. Numera ser jag på Dr Phil med helt nya ögon (och väntar på att Stina ska dyka upp på scenen och säga "Men Dr Phil vet du vaaad").
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)