• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • dio
    JennyL25 skrev 2006-07-16 22:48:46 följande:
    just ja i Madicken: Jag tror ochså att sotarn har en fru.
    Men han har ju en fru och fem barn
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Triss i Damer

Haha vilken rolig tråd. Tyvärr så har jag inte så bra fantasi som er andra, men jag skrattar gott åt era tokigheter iaf

• dio
    Beatrize74 skrev 2006-07-16 22:51:47 följande:
    Kenzie skrev 2006-07-16 21:26:44 följande: Haha så klart Bertil och Pysslingen är gay Har alltid undrat över Skorpan och Jonatans relation (Bröderna Lejonhjärta), tycker den verkar lite....creepyCreepy..njae...men Jonathan kom ut ur garderoben efter att han tampats med Tekla.
    Draken heter Katla
  • first timer
    Beatrize74 skrev 2006-07-16 22:50:28 följande:
    dio skrev 2006-07-16 21:06:39 följande: Bertil och Nils Karlsson pyssling är Gaaay. Det är jag säker på. Kära i varann, men förstår det inte riktigt. *fniss*Va jag är glaaad att jag har dig, och jag är glaaaaaaad att jag har dig!Gay betyder väl glad? Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety

Haha..tänk...det har jag alltid tänkt också...även som riktigt liten så reagerade jag på HUR bra kompisar de var där i badet! Som åttaåring fick jag inte riktigt ihop det! "Skrubba mig på ryggen" sade Nils Karlsson Pyssling"Bara om du skrubbar mig" sade Bertil
    Åh jag tror jag dööör!!!

Jag lägger också denna tråd till favoriterna!
    Ska tänka till lite om jag också har något att bidra med..
  • Kanelflicka

Karlsson är en gubbe...så varför hännger han med Lillebror? ´Pedofilvarning

• dio

för att citera Riddar Kato:
    -Se till att du träffar hjärtat! Se till att du hugger rakt genom mitt hjärta av sten. Det har skavt där inne så länge och gjort så ont.

Hur tolkar jag detta? Jo ett hjärta av sten, då är man känslokall som bara tusan, och känslokall blir man inte utan att det har hänt en massa hemska saker. Vilken sorglig typ. Han måste ha blivit misshandlad av sin pappa som barn. Övergiven av sin mor. Oälskad. Sexuellt utnyttjad. Och varför kidnappar han bara barn och gör dom till fåglar? En pedofil har väl oftast blivit utnyttjad själv? Usch vilka spekulationer jag har, heeeeeeeeeelt tabu! Slå mig om ni vill

Mio inser ju att kanske var det så att ingen hatade riddar Kato så mycket som riddar Kato själv! Om man aldrig har blivit älskad och bara utnyttjad så hamnar man oftast i dåligheter,gör hemska saker och framför allt man avskyr sig själv för man tror inte att det finns nåt gott i en.

• Beatrize74
    dio skrev 2006-07-16 22:54:08 följande:
    Beatrize74 skrev 2006-07-16 22:51:47 följande: Kenzie skrev 2006-07-16 21:26:44 följande: Haha så klart Bertil och Pysslingen är gay Har alltid undrat över Skorpan och Jonatans relation (Bröderna Lejonhjärta), tycker den verkar lite....creepyCreepy..njae...men Jonathan kom ut ur garderoben efter att han tampats med Tekla. Draken heter Katla Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Sorry...vem fasiken var Katla då...det var "Mio min Mio" eller hur? Katla, Tekla...samma skal på en rund potatis!
  • dio
    Beatrize74 skrev 2006-07-16 23:05:29 följande:
    dio skrev 2006-07-16 22:54:08 följande: Beatrize74 skrev 2006-07-16 22:51:47 följande: Kenzie skrev 2006-07-16 21:26:44 följande: Haha så klart Bertil och Pysslingen är gay Har alltid undrat över Skorpan och Jonatans relation (Bröderna Lejonhjärta), tycker den verkar lite....creepyCreepy..njae...men Jonathan kom ut ur garderoben efter att han tampats med Tekla. Draken heter Katla Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A SafetySorry...vem fasiken var Katla då...det var "Mio min Mio" eller hur? Katla, Tekla...samma skal på en rund potatis!
    Katla är draken i Bröderna Lejonhjärta som styrs av Tengil. Den onda riddaren i Mio heter Kato
  • Beatrize74

Dio...tack...jag ska INTE säga vad jag jobbat som sedan jag var fjorton år!

• dio
    Beatrize74 skrev 2006-07-16 23:07:51 följande:
    Dio...tack...jag ska INTE säga vad jag jobbat som sedan jag var fjorton år!
    Hahaha berätta! Nyfiken
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)