• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • NoomiNoomi

Rumpnissarna har psykiska problem

• dio
    NoomiNoomi skrev 2006-07-17 19:13:25 följande:
    Rumpnissarna har psykiska problem
    Rumpnissarna måste ju vara produkten av många generationers inavel!
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Lady Namárië

Hahahaha!

Ronja + Birk är definitivt "blå lagunen"-varning.

Lisabeth måste ju ha någon form av störning. Maken till dryg unge!

Och Karlsson på taket, ja han skulle nog ha fått leda Bingolotto om Lillebror växt upp idag.

You can't take the sky from me.
  • dio

Och vad hände egentligen med Gullpian efter att hon drämt potatismjölet i bordet och lämnat Berit och sina dumma mostrar? Jo hon liftade med en hästskjuts till storstan där hon levde på gatan och prostituerade sig. Stackars flicka

• Lantismamman75an

Hur kan det komma sig att det finns ett lejon på en öde ö i söderhavet!! Kolla på Pippi i Söderhavet...

• Lady Namárië
    Lantismamman75an skrev 2006-07-17 19:48:33 följande:
    Hur kan det komma sig att det finns ett lejon på en öde ö i söderhavet!! Kolla på Pippi i Söderhavet...
    Därför att Pippis pappa är tjyvskytt och smugglare av exotiska djur?
    You can't take the sky from me.
  • dio
    Lantismamman75an skrev 2006-07-17 19:48:33 följande:
    Lejonet kanske var på semester och så kom Pippi och co och störde
  • dio

Föresten har Prusiluskan (eller vad hon nu heter) fått alldeles fär lite k*k

• Kenzie
    dio skrev 2006-07-17 20:00:44 följande:
    Föresten har Prusiluskan (eller vad hon nu heter) fått alldeles fär lite k*k Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    *skrattar* Exakt!
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)