• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Matriark

Å lille Emil tog ut sina frustrationer genom att tillverka vodoo-dockor...

Å Pippi käkade anabola.. visste ni inte det? Oskyldig

• dio

Tjorven hn blev en riktig tjockis flera hundra kilo, satt hemma och viftade på öronen som 40 åring eftersom hon fortfarande trodde på tomten

Och Teddy och Freddy och Johan och jaa vad hette den andra gossen? DOm levde alla i symbios i en villa på saltkråkan. Visste väl inte riktigt vem som var pappa åt dom 25 olika barnen eftersom det bröderna delade lika mellan Teddy och Freddy

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • NoomiNoomi

Dio: Niklas heter den andra pojken

• dio
    NoomiNoomi skrev 2006-07-18 13:45:21 följande:
    Dio: Niklas heter den andra pojken
    så var det ja!
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • cat collector

Farbror Melker funderar jag en del över. Vad har han haft för liv eftersom han är ett barn i en vuxen mans kropp. Det är snarare barnen, särskilt Malin, som framställs som vuxna. Hur försörjer han sig själv och fyra barn på sin lilla författarlön, och vad är det han skriver egentligen? Han måste ha nån exstrainkomst vid sidan om.

Både Tjorven och Stina var kära i Pelle Präktig, men han ville inte ha nån av dem utan blev en excentrisk typ som levde ihop med sina djur (-låt bli mina getingar)

• saelma

tror att farbror melker levde på det feta arv som hans högborgerliga fru lämnade efter sig till honom och barnen. Hennes släkt gillade nog inte hennes val av maken, en bohemisk författare var inte riktigt vad de hade tänkt sig till familjens arvtagerska. Efter hennes död gick sedan pengarna till Melker Melkersson och deras gemensamma barn, därför kan han skriva och köpa villa i skärgården..

• cat collector

Och den fina fru Petrell i Vimmerby, vars man man aldrig ser till. Hon gjorde sig nog av med honom så fort hon gift sig till hans förmögenhet. Förgiftade honom med blåbärssoppa kanske.

• NoomiNoomi

Melker skriver sexnoveller för det är väl enda i sexväg som han får

• jannajamtland

Mästerdetektiven Kalle Blomkvist och kompan i vad finns att säga om dom?
    Ungar som går in här och där, där dom inte har att göra(egentligen e det ju inbrott), blev det större "besök" längre upp i tonåren, kke en vända på ungdomsanstalt?

• KarJac

Alltså; Teddy och Freddy är ju skärgårdens svar på systrarna Graaf! Dom porrar nog till sig ordentligt bland kobbar och skär för Söderman o Västerman o alla andra konstiga snubbar!!

Och den där Pelle.. han verkar ju rent av vara kär i sin egen syster... kinky!!!

mamma till Alexander och Elias
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)