• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • mamyleine
    Nifelheim skrev 2006-07-19 10:40:06 följande:
    Ja just ja så var det..hm hur var det nu överlevde mamman eller inte? var svinlänge sen jag såg den filmen
    Han säger bara att mamman ska bli frisk.

Frågan är vad hon har för sjukdom? Psykiskt störd kanske? Men dom systrarna kan man inte bli annat
  • mamyleine

Föresten kan man ju undra vad Astrid själv hade för barndom? Menar när nästan alla figurar hittar på vänner .

• dio
    Nifelheim skrev 2006-07-19 10:40:06 följande:
    Ja just ja så var det..hm hur var det nu överlevde mamman eller inte? var svinlänge sen jag såg den filmen
    Det får man aldrig veta.

Men som sagt, JAG vet den bittra verkligheten
    mamman dog, Gull-Pian bodde på gatan och prostituerade sig.
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Rastafairy

nån som sett 70 tals bullerbyn? Inte den gamla bullerbyn utan en nyare variant som är riiiktigt dålig. kommer bara i håg att anna o lisa sjunger falukorvsvisan på ett äckligt klämkäckt vis med darr på rösterna....yuuuck! :D

• dio
    Rastafairy skrev 2006-07-19 10:50:06 följande:
    nån som sett 70 tals bullerbyn? Inte den gamla bullerbyn utan en nyare variant som är riiiktigt dålig. kommer bara i håg att anna o lisa sjunger falukorvsvisan på ett äckligt klämkäckt vis med darr på rösterna....yuuuck! :D
    Den har jag vuxit upp med
  • Nifelheim

"Han säger bara att mamman ska bli frisk.

Frågan är vad hon har för sjukdom? Psykiskt störd kanske? Men dom systrarna kan man inte bli annat
    "

Det var väl ngn lungsjukdom? eller minns jag fel kanske...hmm

vilken bullerbyn är vilken bara för att byta ämne. Jag har då bara sett en version.

• Rastafairy

jag såg en 70talsversion på tv för ett tag sen...minns bara etdär avsnittet när de går o sjunger fö rkossorna på sitt äckliga vis..haha.

• dio

70-tals verionen är väl den medden där Salene eller vad hon heter so spelar Anna.

• Nifelheim

det är den jag har sett...med hon Salene alltså...men jag har ALDRIG sett ngn annan version så då måste ju 70tals varianten va den riktiga *mena*

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)