• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Madreh

Helt klart en rolig tråd!
    Ska lägga den i favoriter jag med....har inget att komma med själv, för mina barn kollar inte så mycket på Astrid Lindgrens filmer men jag kommer ju ihåg dom, ska nog köpa dom och kika lite igen och se vad jag ser efter allt jag läst här nu.

• mamyleine

HAHA, vad jag skrattat

Har ni tänkt på han killen i inga rövare finns i skogen?
    Där vandrar han runt och skriker INGA rövare finns i skogen. Och sen helt plötligt får han för sig att dockan i skåpet lever. Växer upp med sin mormor som tutar i honom en massa saker. Stackarn lever isolerad och glömmer bort verkligheten och att det finns andra barn och börjar tro att han kan umgås med en docka. I framtiden blev han helt klart skitzofren.

• dio

Sen har vi ju Godnatt herr luffare. Ett praktexempel vad som händer om man är så dum att man lämnar sina barn ensamma hemma! Jag tror ju knappast att luffaren bara åt mat och lekte med dom stackars barnen. Nä dom fick nog utstå diverse hemskheter som förstörde deras barndom och inte för att tala om deras oskuld!

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • JennyL25

i Madicken: var inte deras mamma pykisk sjuk?

• dio
    JennyL25 skrev 2006-07-17 22:42:52 följande:
    i Madicken: var inte deras mamma pykisk sjuk?
    Det tror jag säkert Inte lätt att vara fina frun på Junibacken. Hon måste iaf ha gått på lyckopiller.
  • dio

Och Pelle i Saltkråkan som tyckte så mycket om djur. Men hur mycket kan man fråga sig. Sjukligt mycket? Växte djurvännen Pelle upp och höll på med zoofili?

• Miss Cee

Jag kan bara rekommendera en låt för er:
    Balladen om konsekvenser av och med Lars Winnerbäck

Ni kommer att älska den!

• astri

Jag tror också att Ronja och Birk fick knatte tillsammans.
    Undra om Bork såg det som en anledning till att han hade rätt till halva Mattis-borgen?
    Så att Birk skulle få ta del av barnets uppväxt menar jag

När Emil kröp uppför skorstenen och uppenbarade sig som en myling för Lina... skulle inte mylingar uppenbara sig för sina mödrar som låt döda dem om de inte begravdes med ett föremål av järn?
    Om nu inte Lina har några skelett i garderoben - varför blev hon så fruktansvärt rädd? Fundersam

• astri

Angående Ts Alfred och Lina-teori.. jag har en helt egen:

Alfred är egentligen pedofil och han har lovat Lina att gifta sig med henne för att det inte ska verka vara nåt knas på G.
    Jag menar... en vuxen man som alltid sitter och myser med en liten grabb. "Du och jag Emil, du och jag". För att inte tala om alla gånger som han dissat Lina för att "ta Emil och bader".
    Inte undra på att Lina är arg - hon får sig ju inget!

• Triss i Damer

Haha Astri, det där var ju klockret, jag tror helt på din teori

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)