• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • astri

Jag har också alltid inbillat mig att Emil skulle vara på 1800-talet.

lokisse:
    Varför lät Annika och Tommys föräldrar dem leka med Pippi överhuvudtaget?
    Eftersom de brukade ha sur tanten på middag [har för ögonblicket tappat bort vad hon hette och orkar inte riktigt tänka efter ] så antar man att de är i ungefär samma samhällsstauts och bör sitta med liknande åsikter om Pippi och hennes uppförande...

• lokisse

prusiluskan! hon var väll en gammal jungfru som inte fick till det med poliserna kling och klang! och tog ut det pa alla barn hon sag.

• cinderella26

haha vilken tråd
    jag har läst igenom en hel del.. detta e vad jag tror

Ronja och Birk dom får till det där i skogen ja. ( vårskriket =orgasm)

prusiluskan kling och klang dom har trekant

Bullerbylisa blir lesbisk

• K som i katt

ja Prussiluskan är en typisk bitter gammal ungmö. Borgmästarinnan som ju lever så högt på sin titel var säkert också det innan hon på något sätt lyckades få omkull bormästarn. Han var ju iofs en riktig mes. Hon var säkert en oansenlig piga eller tvätterska innan.

Någonstans väntar en katt
  • Hemma hos oss

Belial: Skrattar hysteriskt åt din teori om DK och Blom!

• therre

Jag har inte läst tråden, men var det inte förut någon slags diskussion på TV ang. Karlsson på taket, typ att lillebror var psykiskt sjuk eller hemskt ensam och kände att han mådde dåligt psykiskt och därför låtsades han ha en vän...?

• Hemma hos oss

Tycker mest synd om Lottas syskon, Jonas och Mia-Maria.
    Hur gamla är de egentligen? De är ju extremt barnsliga och bryter ihop för minsta lilla skitsak (ingen julgran, Lotta går ut fast hon är förkyld, de missar att vara påskkärringar, osv).
    Dessutom verkar de ha riktigt taskigt med kompisar. De springer hem (eller cyklar i racerfart)från skolan för att leka doktor med Lotta. Skumt...

• therre
    gutegirl skrev 2006-09-09 00:40:34 följande:
    Jag misstänker så här i efterhand att Pippi och Emil är bokstavsbarn som porträtteras varmt och kärleksfullt!
    Det var faktiskt något att fundera på. Något slags handikapp - ja.
  • mamyleine

Skrattar . Så roligt att läsa alla analyser.

Sonen har precis börjat kolla på Emil. Och när jag såg hur han stoppade huvudet i soppskålen så tänkte jag sen när han gör det igen. Vilken dum unge? LÄR han sig inte av sina misstag.

När han i framtiden sätter på pigan Lina säger och lilla (stora då) Ida säger Men hur gjorde du för att stoppa in snoppen i lina. Då svarar han. DET var ingen konst jag gjorde bare så här och vänder linas bak upp och visar allt för stackars froma Ida

• cinderella26

jag tror Lina aldrig får sig jag.. inte som vuxen heller

• mamyleine

Klar hon får . Hon har ju redan varit med alfred

• mamyleine

Om emil och Lina har sex så blir ju Alfred och Emil bukisar

• lokisse

jag känner oksaen astrid film skadis! bertil i nilskarlsson.

• cinderella26

nej nej.. hon får inte av alfred. Det e ju därför hon e så sur jämnt och ständigt. För att Alfred hellre e med Emil ju

• lokisse

alltsa är det lina och alfred som blir bukisar???

• K som i katt

lokisse: var det han som sen hade en liten roll i en Beck-film. Intressant övergång i så fall, från kompis med en pyssling till handgemäng med Micke Persbrandt.

Någonstans väntar en katt
  • lokisse

kattöga det var han! eller är fortfarande!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)