• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • K som i katt

Dio: var har du hört detta om sektmedlem? Låter spännande. Jag minns att han (Lars Söderdahl hette hen) förutom skorpan och lillebror var med i en serie som hette himmel och pannkaka där de hade ett flygplan.

Han som spelade Pelle tror jag är journalist numera, Stephen (uttlats stefen, vilket namn) Lindholm.

Om man är nyfiken på hur Grete "Lotta" Havneskjöld ser ut idag kan man se vampyrfilmen frostbiten. Funderar på att se den ikväll.

kattögat, f d cat collector
  • dio

Kattöga: Har för mig att jag har läst det i en tidning för en herrans massa år sen

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
  • K som i katt

Samma sekt som Ted Gärdestad kanske.

Björn Söderbäck som spelade Johan i Saltkråkan har en dotter som heter Fanny. Som barn var hon med i en TV-serie som hette 4 V och fasa (det handlade om 4 barn som alla hade namn som började på V). Numera är hon skribent av något slag, hon brukade skriva artiklar på Sydsvenskans kultursida förut. Vad Björn gör är dock höljt i dunkel.

• Tulpanbukett

Lillebror i "Karlsson på taket" hade ju en storebror. Denne storebror är läkare idag. Och en riktigt trevlig sådan

Varenda liten grå sten, bär en evighet. Varenda liten blomma, äger värdighet
  • K som i katt

och han har inte helt lämnat skådisbranschen heller. Han gör en av rösterna i serien Bananer i pyjamas i TV4. Hans son Leo spelar titelrollen i Beckfilmen Pojken i glaskulan.

Varje katt är ett original och ett mästerverk
  • Tulpanbukett

Det där med sonen visste jag. Men inte det med rösten. Får förhöra honom lite

Varenda liten grå sten, bär en evighet. Varenda liten blomma, äger värdighet
  • K som i katt

Fråga honom gärna också om han minns kortfilmen Än sen då?

För ej invigda: en kortfilm gjord av försvarsmakten för att upplysa om spritens skadeverkningar på alla fronter. Sissela Kyle och Peter Dalle är också med.

Varje katt är ett original och ett mästerverk
  • mamyleine

OT men tittade på pelle svanslös med sonen i veckan. Fick lov att analysera det också så KLART .

Måns - Men den attityden måste han ha liten k*k, alla har ju hört talas om penis förlängare (i katternas värld är det svansen)
    Maja-Gräddnos - HÄR har vi stans katt-h*ra, spelar på sin oskyldighet och för stackars blåögda pelle bakom ljuset. När han sover på natten är hon ute med hela granskapet.
    Pelle "han själv" - HÄR har vi katten från landet, hans snack om råttan som åt upp hans svans i själva verket bet råttan av svansen en natt då pelle försökte våldta henne (samma råtta som i Nils "pysslingen") . Den stackars råttan har fått varit offer i många filmer tills hon idag är isolerad med sitt alkohol behov *tragisk historia*.

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • mamyleine

(behov *haha* skrev fel menar problem)

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)