• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • dio

*fniss*

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • K som i katt

Det vore mäkta roligat, ja.

Råttan i Nils Karlsson Pyssling är mycket brutalare i filmen än i boken.

kattögat, f d cat collector
  • dio

Men det har att göra med att skådespelarråttan som var med i filmen blev våldtagen av en mystisk man under inspelningen och var upprörd och förstörd och det visar sig tyvärr i hennes rollprestation. Stackars råtta säger jag då bara Dom fick aldrig fast förövaren

• mamyleine
    dio skrev 2006-09-04 14:53:02 följande:
    Men det har att göra med att skådespelarråttan som var med i filmen blev våldtagen av en mystisk man under inspelningen och var upprörd och förstörd och det visar sig tyvärr i hennes rollprestation. Stackars råtta säger jag då bara Dom fick aldrig fast förövaren Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
    Stackars råttan. Jag har hört rykten om att det var pappan till bertil
    ~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • dio

Jo jag ville inte säga nåt, men han var huvudmisstänkt!

• astri

Åååå, jag skyller allt på er!

Min lokala videoaffär hade barnfilms-lördag... så jag släpade barnen dit och hyrde Astrid Lindgren filmer för glatta livet.
    Här ska analyseras Madicken, Bröderna Lejonhjärta och ännu mer Karlosson på taket bland annat.
    OCh jag som måste göra läxa... Hur ska jag hinna???

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)