• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • K som i katt

Tror att minnet sviker lite - vad då för falukorv??

När jag gick i gymnasiet ryktades det om att en av mina lärare var fäbodjäntan. Det var falskt.

Varje katt är ett original och ett mästerverk
  • TinaG

Kattögat-kan inte svara på om det e Litells eller Dafgårds falukorv, men jag vet vart den "försvann" på henne.... hi hi hi

• Belial

kattögat: Whot!? Det ryktades det på våran skola att en lärare också var.. med i fäbodjäntan alltså! :O Sen utvecklades ryktet (när man motbevisat att han inte syntes någonstans i filmen) till att han spelade bakgrundsljud. :O

• SummerZpyr0

Haha Ja de minns man ju. Och den stackars killen som fick en käftsmäll för det påpekandet. Om det nu inte vore sant så hade han ju inte behövt bli våldsam. Tror han skämms över sin prestation (han stönade nog inte tillräkligt bra) så han får lov att röja undan alla rykten om det genom våld xD

• SummerZpyr0

Men för att återgå till Astrid.
    Satt och kollade på TV och knäppte över till TV1000Nordic. Det va Lotta och om hennes "bedrövliga" julafton utan gran. Haha. Hur gamla ska Mia och Jonas föreställa att va? I vilket fall så sitter man ju inte å gråter i flera timmar för att man inte har någon julgran. Vad ÄR det för fasoner?! :O
    Sen funderade jag ju lite när den där julgransnissen kom och skulle tanka. Lotta vill köpa en av hans granar, men får inte det och får svaret: "Dom ska till Sthlm. Där ger dom vad som helst för en gran." varpå Lottas komentar är "Jag ger också vad som helst!".. Det enda ungen har är ju en ynka krona, är det vad hon menar som "vad som helst", eller hade hon tänkt kompencera med att betala resten i natura? :o

• SummerZpyr0

När jag ändå håller på måste jag ju skjuta in en komentar om Mio Min Mio och dessa förtrollade ungar som flyger omkring runt borgen. En tanke; vad händer med dom stackars jävlar som fortfarande cirklar runt, runt när förtrollningen släpps? Fritt fall!^^

• K som i katt
    Har ibland undrat över när ungefär Emil i Lönneberga utspelar sig. Trodde att det var någon gång i slutet av 1800-talet. Så kom jag på att när Lönnebergaborna vill skicka Emil till Amärrkat säger Lina att hon läst i Vimmebytidningen om den förskräckliga jodbävningen i Amärrkat och att det vore för mycket om de fick Emil också. Hon måste syfta på San Francisco-jordbävningen 1906.
    Någonstans väntar en katt
  • Nifelheim

kattögat: undrar om du gick på samma skola som jag har hört det om eller om det är ngt skvaller som går på alla skolor. *s*

• lokisse

skrattar sa jag skriker!
    har nu läst nästan allt! jag undrade altid varför tommy och anikas föräldrar alltid tog det sa lungt när pippi drog i väg med deras barn till kurikuridutta ön tex.

• dio

Det var för att dom var less på sina snorungar och ville hålla på med sin saddosex i fred!

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)