• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Lyra

Hmmm, härlig tråd! Orkade inte läsa igenom hela just nu, men snickerboa, det är ju helt klart dåtidens pingu. Dvs, skicka in Emil i snickerboa och säg åt Ida att gå och plocka bär eller nåt så kan mamma och pappa nuppa - voila, snickeboasex = pingusex!! kanske är det tom gruppis med Alfred och Lina också.

• dio

Aaah jag har alltid tyckt att det har varit en porrig klang över Snickerboa. nu vet jag varför

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
  • Marylo

hehe läser och skrattar!

Jag en annan fundering! vad hände med skådespelarna som "äldre"
    vart tog dessa människor vägen?

*nyfiken!

• CuteElliz

hmm... dom i bullerbyn tröttnade... eller så gjorde dom som deras roller planerat... gifte sig me varandra...

• astri
    Lyra skrev 2006-09-05 15:30:25 följande:
    Hmmm, härlig tråd! Orkade inte läsa igenom hela just nu, men snickerboa, det är ju helt klart dåtidens pingu. Dvs, skicka in Emil i snickerboa och säg åt Ida att gå och plocka bär eller nåt så kan mamma och pappa nuppa - voila, snickeboasex = pingusex!! kanske är det tom gruppis med Alfred och Lina också.
    JAAAA! Självklart är det ju så!
    Det var därför mamma Alma var så angelägen om att Emil skulle skynda sig in i snickeboa!!
  • Lyra

Nu har jag läst hela tråden och garvat en massa, klart Karlsson på taket är pedofil, Pippi går på LSD (och steroider), Nils Karlsson Pyssling och vad-han-nu-hette är ju självfallet ett par. Ronjas rövare är sexgalna och våldtar allt de komer över när de plundrar, och på vintern när de är insnöade har de varandra. Ronjas mamma (varför är jag så dålig på namn?) är ju helt uppenbart dominatris (heter det så?) i rövarkulan, hon var ju herre på täppan. Kan se framför mig hur hon står med piskan i högsta hugg medan alla rövarna lyder hennes befallningar. Präktiga Malin är i själva verket öns egen lilla lyxhora, alla kommer för att få en dos moderlig omtanke .

• Fru B 23 Sep 2006
    kan ju säga att min storebror var med i rasmus på Luffen när den kom ut, hmm var det 82??

han spelar ett av fosterbarnen där, så det är en kortis han spelade =)
    hihi han skäms när man pratar om det hihi
    Vi ska bli föräldrar.. BF enligt FL 14 maj 2007
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)