• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • JennyL25

Har inte set de utländska veritionerna ännu, värda att se?

• biomedbonus
    Gud vilken urkul tråd!!!!Skrattande
    Vad har folk sagt om karlsson på taket då? Jag tror att mamman och pappan låtsas se Karlsson på lillebrors kalas så att han senare ska försvinna som låtsas kompis, när lillebror fått sin hund.

Det sista karlsson säger är ju att "vi får se om jag kommer tillbaka, det är ju inte säkert min mormor släpper mig.

Haha kanske ganska uppenbart egentligen men kunde ju inte låta bli att skriva i denna roliga tråd iallafallOskyldig
    bMb
  • Ea79

Nu skulle Astrid vrida sig i sin grav om hon visste detta...

Men herregud va jag har fått garva. Mer sånt här

• Hexx

Usch, jag HATAR Karlsson på taket!!!! Han är elak och ljuger!
    Det största egot!

Jag fick lite dåligt samvete när jag var liten och kollade på tex barnen i bullerbyn. Jag tyckte de var så perfekta och trodde att det skulle vara så.... om ni förstår hur jag menar.

• biomedbonus

Jag hatat oxå karlsson han är ju smått sjuk i skallen min barnen gillar honom......ojoj hoppas de inte växer upp å blir som honom

• wannabee mom

känns lite illa att alla hatar stackars karlsson, ja menar då kan man ju hata pippi oxo hon ljuger oxo å e dum.... och hon och han är som sagt spelade av barn.

• Hope8082

Håller med er fullständigt om karlsson på taket. Tyckte inte ens om honom som liten för jag tyckte han var så elak mot Lillebror :-/

Nä Pippi hjälper iallafall den stackars mobbade pojken genom att slänga upp hans mobbare i träden *hihi* och tar med sig Tommy och Annika på äventyr när deras föräldrar är för uppslukade i jobb och kafferep

Men det var en kul tråd det här. Blev lite paff först men för min del var det tur att TS la till sitt lilla tillägg. Har aldrig tänkt på det på det sättet innan *hihi*

• CuteElliz

haha... jag måste hålla me... har precis lånat böcker o fixat några av filmerna... så ska roa mej me o kolla på madicken o analysera... :P

• lillagubben

HAha.. jag med, gick över till svärmor och kollade om hon hade några gamlia barnfilmer kvar. SÅ madicken blir de om en stund

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)