• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Muppet

här går pippi o saltkråkan för jämnan... så jag har analyserat sönder dem hehe!

• Belial

biomedbonus:

Det finns faktiskt en liten story om Karlsson efter sommaren också. Hittade den i en bok när jag gick i ettan. Då kommer han tillbaks och jag kommer ihåg att han suger in en gardin med dammsugaren det första han gör.. Lillebrors mamma och pappa bröt säkerligen ihop. XD

Sen undrar man ju.. hur tusan tog sej killen upp på taket? Där kan man ju snacka om att vara mytoman.. det finns inga gränser för vad lillebror gör för att hans lögner inte ska avslöjas.

• cat collector

I någon av de Karlssonböcker som kom sedan har vi ju Fröken Bock. Lite väl enkelt att säga: hon är så sur för hon aldrig fått nån karl. Vet ej. Men när Karlsson börjar leka spöke blir det plötsligt fart på tanten.

• Belial

Mer angående Mio. Han fick ett äpple.. är detta Snövit? Var hon i affären häxan i sagan? Ett nerdrogat äpple som fick honom att se flygnde tomte-huvuden och sedan stendö på en parkbänk?

• Belial

Vet inte om detta tagits upp.. men vad är den här grejjen med Pelle och det eviga tjatandet om husdjur? O_o

Och Birk och Ronja.. det här med "syster" och "bror". Vad är det för sjuka fantasilekar dom har?

Och Alva.. hon måste ju tända på det där med dominans (får ut sina aggressioner för hur sotarn håller på?).. som hon går och klipper till Abbe förjämnan.

• Belial

Och så som Prysiluskan hela tiden håller på och ska ha full koll på Pippi hit och dit, kan hon möjligtvis ha några släktband? Näe, att Pippis mamma skulle vara död är rena rama skitsnacket. Tror nog att Negerkungen skämdes lite för mycke över att ha dragit över henne, hur som helst så lovade Prusiuskan att aldrig berätta sanningen för detta stackars nerdogade barn som pratar för sej själv och har tvångstankar. Herre gud, vattna blommorna trots att det regnar? Det gör ju ingen frisk människa!

• Belial

Dunderkarlsson och Blom.. varför jagas dom av Kling och Klang så ihärdigt? Helt klart har dom en gangbang i åtanke. Stackars DK och Blom, som flyr för sina liv. Dessutom när det dimper ner en docka i huvet på DK så blir han helt förstörd "DEN LIKNAR PIPPI.. SOM ETT BLÅBÄR.. DET ÄR NÅTT DJÄVULSKAP PÅ GÅNG?" Känner han sej möjligen skyldig till en liten mini-pippi, efter sitt besök där i höstas?

• Belial

Ronja och Birk får en son, eftersom pappa heter Birk och farfar då heter Bork(a) måste ju ungen heta Burk Birkason. Förästen, vad har Birk med ett kryssningsfartyg att göra? Bröt han möjligtvis sitt löfte om att aldrig bli rövare? Tog generna över och gjorde honom til viking i smyg för Ronja? Äpplet faller inte långt från trädet

• Belial

Eva-Lotta hittade ett lik i ladan och komer hem och blir helt apatisk. Var "att hitta" liket det enda hon gjorde därute i ladan..?

• Belial

Och Ylva-Li, hur gammal var hon och hennes tvilling egentligen? Aldrig att rosorna blommat ohejdat i 9(?) år. "När ***** rosor slockat.. då är jag död" säger hon ju.. men vaddå? Om hennes livsöde är bundet till blommorna.. dör hon varje höst då? Känns lite som samma historia som med Lillebror.. när hon får in hund.. så försvinner låtsaskompisen (?)

Katla och Tengil måste ju också ha kommit till Nagilima, så tji fick du, Jonatan!

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)