• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • JennyL25

tycker ochså hon bekriver lättsamt och förstående.

• mamyleine

VAd jobbar lottas pappa med då?

I den familjen kan jag ge total analys .

Mamman - På utsidan en prektiga hemma frun men när pappan kommer hem och dom tvingat barnen att sova (Hotat Lotta att smaka på riset om hon inte omedelbart lägger sig och sover. ELLER kasta henne till tant bergs hund) så börjar dom ägna sig åt saddo sex. Det är självklart mamman som styr sexet med en järn-hand.

Pappan i familjen är dessutom lagd åt bära blöja hållet. Därav hans mesighet.

Jonas - Killen som spelar matcho hemma men igentligen kissar han på sig varje gång han kommer till skolan då dom stora killarna bestämmer över honom i stället, han är så pass mobbad att man måste ge ut det i hemmet.

Mia - Typiska mellanbarnet med stora problem. Knaprar tabletter för att hänga med på alla syskonens äventyr. Igentligen är hon ett nervrak.

Lotta - SOM alla vet har ungen damp och en släng av toretts.

Tant berg - Hotad av mamma i familjens järnhand. HON har inget annat val än att låta ungarna komma dit. Och påsen med kakor som lotta råkar slänga i stället för fisken innehåller lugnande medel för stackars Tant BERG.
    Hennes hund skotty finns igentligen inte utan det är Tant berg och hallisinerar och får dom stackars barnen att tro att hunden är där.

Kille som ska sälja sin godis affär och sticka tillbaka till grekland är pedofil! HAN lockar dit barnen för att få godis.

mamyleine.blogg.se - En del av mig.
  • cat collector

Ja visst är Tommy en otroligt tråkig typ. Han och Pelle blev säkert kronogfogdar. Jag läste en artikel för en del år sedan där hon som spelade Annika blev intervjuad. Hon bodde på landet och var stor som ett hus.

Tjorven sa vid något tillfälle att hon skulle vara tjock och skriva böcker när hon blev stor. Hon och Stina blev nog stenhårda konkurrenter på sagoboksmarknaden.

• Belial

OMG! Jag sittar och håller på att garva mej fördärvad! Och jag har int eläst allt ännu.. lovar att göra ett inslag själv senare. ;)

• Belial

Gud vad hemskt.. ungarna tar ju verkligen självmord..! Det är DÄRIFRÅN alla tankar om självmord som ungdommarna har kommer.

"Jag vågar" och "jag är inte rädd" och "jag är är ingen liten lort".. och så SJÄLVMORD! O_o

Tycker det låter som ett sätt att säga "Det är modigt att ta självmord ju!" :O

• Belial

Linus-Idas tog dessutom till alkoholen när han insåg sitt mistag att gå med i sekten. Därav dom där maniska tavlorna med texten "Vill du också hamna i brännvinsfloden?" - där av stämmer syster (mamyleine)s teori om att han blev dränkt.. en dag vaknade Linus-Ida upp och dränkte honom i tron om att det var brännvin han dränktes i. Eller var det till och med just vad det var? :O

• CuteElliz

haha... ni e ju för roliga... =) tyvärr e de ett tag sen man såg dessa filmer... börjar bli dags igen... =)

• Belial

Och så hon som Emil ska sätta i en grop.. han sätter en korv på ett spätt och mitt ute i vinternatten lyser ögenen på henne och hon utbrister "KORV!" med lysande ögon. Längesedan hon fick sådan av den storleken kanske? Kanske blir det för slitsamt i längden att få till det Alfreds farfar och dom andra fattig jonen?

• dio
    Belial skrev 2006-07-31 14:01:17 följande:
    Och så hon som Emil ska sätta i en grop.. han sätter en korv på ett spätt och mitt ute i vinternatten lyser ögenen på henne och hon utbrister "KORV!" med lysande ögon. Längesedan hon fick sådan av den storleken kanske? Kanske blir det för slitsamt i längden att få till det Alfreds farfar och dom andra fattig jonen?
    *asgh* Ja hon hade säkerligen inte fått sig nå korv på läänge
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • astri
    Belial skrev 2006-07-31 14:01:17 följande:
    *Hahahahahaha*
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)