• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Mrs Darcy

Jag tror att Borgmästarinnan är lite lack över att Alva föredrar Sotarn och inte henne - så hon hämnas på balen och så tror jag inte att en enda av de där militärerna hade fått komma om de inte hälsat på Borgmästarinnan privat innan. Och jag tror nog att Borgmästaren sitter bakom spegelglas och kikar på - för han vill nog men kan inte...

• astri
    dio skrev 2006-07-27 14:06:01 följande:
    Men kanske alla fick en ny chans i Nangijala, onda som goda. ;em om man fortsatte att vara ond där och dog så var det slut på det roliga Bara dom goda kommer till Nangilima.Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Varför ska bara de goda få komma till Nangilima?
    Är inte det lite diskriminerande?
  • astri

mamyleine:
    Shit! Vilken bra fråga - det har jag aldrig tänkt på!!
    Vem är Mattis och Mias pappa?

Om det är pappa Jonas som är den skyldige faller ju hela Lisbeth och Mattis-teorin
    Näää, det måste vara Sotaren.

• dio

Men bor inte Mattis och Mias pappa i stockholm? Eller är det bara nåt som Mia hittar på?

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • astri

Äsch!
    Hon har ju fantasi för fem och ska ju bara göra sig märkvärdig ju!

• astri

Var inte det något hon klämde till med i samband med pralinerna? Och de var ju verkligen inte skickade från hennes pappa i Stockholm - eller hur?

• mammakamma

undra om madicken får i hop det med Abbe när hon blir lite äldre? vad tror ni?

• astri

mammakamma:
    Naturligtvis får de ihop det!
    Han sitter ju bara och väntar på att hon ska bli "lovlig"...

• mammakamma

haha, just vad jag misstänkte. hur tror ni att emils pappa uppvaktade emils mamma innan det blev giftermål. var han lika sur då, eller...?

• astri

Nää, det kan han ju inte ha varit?
    Skulle mamman överhuvudtaget ha kommit nära honom då?
    Nä! Jag tror det är något trauma, hungeråren eller en favvopoa som dött som satt sina spår i honom EFTER de hade gift sig, så nu sitter hon allt fast där, stackarn.

*brrr*
    Undras hur han är i sängen?
    Kanske han gillar att bli dominerad? Fundersam

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)