• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • xxmeyaxx
    cat collector skrev 2006-07-26 13:47:32 följande:
    I det fallet är det surgubben vesterman som är vettig. Han lämnar tillbaka Skrållan till Malin direkt, men Stina köper en kokosboll som hon smaskar i sig. Ja hon ångrar sig efteråt och skyller på trollen igen. Hon är helt crazy.
    Haha, det är sant. Undrar om inte Västerman är den klokaste på Saltkråkan.
    På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Nifelheim

Inte konstigt att Stinas morsa inte står ut utan skickar ungskrället till morfar så hon får lite lugn o ro från alla lögner om troll o andra påhitt

• Bröderna Bus

Men Madicken då!! Hon lurar väl ner syrran i en brunn & drar därifrån, gör hon inte!?
    Mamma Kajsa blev förtvivlad och tyckte synd om sej själv...

• dio

Ja den där Mamma Kajsa har problem med nerverna. Undra om hon skåpsuper?

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Bröderna Bus

Det gör hon säkert & Linus-Ida vet om det, det är därför hon är så grinig!
    När Jonas har somnat om kvällarna smiter Kajsa in till Abbes farsa och så sitter de där och dricker!! Ibland blir tom Kajsa med till TrillIn och de sitter där i ett mörkt hörn & filurar...
    Fina Frun på Junibacken minsann... Ryktet går i den lilla stan, vem är Lill-Kajsas far egentligen!?

• Bonanza
    Nifelheim skrev 2006-07-26 21:40:24 följande:
    Lill-KAjsa?
    Madicken och Lisabets lillasyster som föds på julafton, jue!
    Above all things I believe in love
  • Nifelheim

Va fick de en lillasyster? NU har jag missat ngt. Och jag som trodde jag sett alla astrid filmen nästan. Vad heter den filmen?

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)