• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • xxmeyaxx

eller så är det något riktigt kinky.. dom där bröderna stod ju varandra VÄLDIGT nära.
    tog självmord tillsammans osv.

och Jonathan säger det ju själv när dom går till värdshuset.. att dom kan ju inte kalla honom för skorpan.

Värdshuset förresten! Tror ni att Jonathan bjöd Skorpan på bärs där?
    Och vilket jäkla värdshus släpper in en liten parvel som Skorpan där?
    Jonathan måste ha haft något fuffens för sig där, med sina damer.. *höhö*

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • xxmeyaxx
    xxmeyaxx skrev 2006-07-26 00:38:25 följande:
    fisbubbla skrev 2006-07-26 00:37:31 följande: Varför kallades han skorpan? En skorpa är liksom en torkad brödbit.. Han kanske .. öhh.. hade skopor på kroppen? han var ju sjuk. På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
    skorpor
  • fisbubbla

Jag tror han gav honom en bira, men bara light.

• xxmeyaxx

Lättöl? Nee.

• sakoline

Jag tror att någon av syskonen Niklas/johan i Saltkråkan blivit grundlurade sen födseln, någon av dem är ju adopterat, de ser inte alls lika ut fast de är tvillingar!

Och Emils mamma Alma är en rädd, stackars misshandlad kvinna som måste skydda sitt barn från dess far och flyr från hans ilska med sonen till sitt "skyddsrum" Snickeboa.
    Och ja, han blir lyft i håret en gång på marknaden...:(

Och han skomakaren i Bullerbyn, han måste ha blivit slagen, skyfflad och biten som barn så arg och bitsk han är. Men mest bitter har han blivit på senare dagar då hans fru lämnade honom eftersom han vägrade träffa folk och var så elak mot kundernas barn...

• Odella

Trodde alltid att Jonathan hade en massa tjejer som han tog till sitt fina hus - och sen ville han städa upp sin image när skorpan kom. Vet inte om det var för att det var 70-tal som det var så accepterat att springa naken på TV, men jag gillade det inte i alla fall : /

Btw, vad hände med Ida, Emils syster?

• Odella

Tror skomakaren har förlorat ett eller flera barn. Får bara en känsla av det.

• sakoline

Ida blev ju pinuppa eftersom hon fick så mycket uppmärksamhet när hon hängde i flaggstången sa någon ;)
    Annars tror jag att hon blev familjeterapeut eftersom hon blev så van vid att bara lyssna och ta hand om andra, och är vana vid familjebråk och olika familjeangelägenheter.

• xxmeyaxx

Har ni tänkt på att Jonathan sitter naken när Skorpan kom till Nangijala..
    Han har säkert pippat en brud strax före.. och visat henne sin hemliga plats, som han endast tagit med tjejen till *host*

• fisbubbla

Har ni aldrig funderat på vad pysslingen och bertil hade för förhållande? Vad gjorde dom egentligen där nere under golvet? Vad var det som fick bertil att längta så otåligt på morgonen? Och vad var "tjilevippen" kodord för..?

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)