Inlägg från: xxmeyaxx |Visa alla inlägg
  • xxmeyaxx

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Jag tror många i Astrid Lindgrens värld är lite schizo..

Med tanke på att du kan kan se Lillebror även som Skorpan.

Och du kan hitta Emils pappa även som SkallePär och som Mathias i törnrosdalen.

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • xxmeyaxx

Men om Jonathan och Skropan hamnar i Nangilima.. borde inte Tengil det också?

• xxmeyaxx
    Nifelheim skrev 2006-07-19 20:42:34 följande:
    Japp skrållan är malins...tror hon fick henne med den där bjööörn eller vad tusan han nu hette, sen fick de en lillebror till skrållan också men jag minns inte om han fick ngt namn
    neej. hon fick honom med Peter. Björn var bara nån karl hon dejtade.
  • xxmeyaxx
    skorpan var iof.. schizo. han dök ju upp i karlsson på taket också..

och emils pappa hade också skumma saker för sig. hemlig FBI-agent eller något - eftersom han dök upp som skallepär och mathias (lejonhjärta)

• xxmeyaxx
    astri skrev 2006-07-26 00:14:00 följande:
    xxmeyaxx skrev 2006-07-26 00:04:18 följande: Men om Jonathan och Skropan hamnar i Nangilima.. borde inte Tengil det också? På tal om potatisar, äpplen är rätt goda. Det har du ju så rätt i!!
    och katla också. kul. dom besegrar skiten och sedan går dom och tar självmord.
    dom kom väl på att Nangijala skulle inte bli lika roligt utan allt röjj.
  • xxmeyaxx
    fisbubbla skrev 2006-07-26 00:14:24 följande:
    Va? Fick dom ett till barn? När då? meya, det har du rätt i.. på nåt sätt måste ju tengil ha kommit till nangijala med?
    han kanske e-mailade sig själv dit.. till hon.. tanten. sofia!
  • xxmeyaxx
    xxmeyaxx skrev 2006-07-26 00:15:22 följande:
    fisbubbla skrev 2006-07-26 00:14:24 följande: Va? Fick dom ett till barn? När då? meya, det har du rätt i.. på nåt sätt måste ju tengil ha kommit till nangijala med? han kanske e-mailade sig själv dit.. till hon.. tanten. sofia! På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
    eller så kapade han en duva.
  • xxmeyaxx
    Skrållan och hennes kamrater Tjorven, Stina och Pelle på ön Saltkråkan i skärgården skall vistas en vecka på Harskär hos faster Greta medan Skrållans mor Malin åker till stan för att "hämta" Skrållans lillebror.

där har vi ett hemligt budskap

hon ska "hämta" han, som att kan kommit med tåget lr nåt

langning av barn eller?

och vad är det där med Malin egentligen? Melker utnyttjar sitt dotter fullt och ser till att hon städar, lagar mat etc. medans han ligger i hängmattan. Slaveri! Jag menar, är inte Malin lite för gammal annars att följa med..?

• xxmeyaxx
    astri skrev 2006-07-26 00:26:21 följande:
    Kapade en duva!! *Hahahaha*Men allvarligt!HUR tog sig Tengil och gänget dit?
    Han kom dit som alla andra tror, jag.. eller så kapade han en duva.
  • xxmeyaxx
    astri skrev 2006-07-26 00:29:52 följande:
    xxmeyaxx skrev 2006-07-26 00:27:28 följande: astri skrev 2006-07-26 00:26:21 följande: Kapade en duva!! *Hahahaha*Men allvarligt!HUR tog sig Tengil och gänget dit? Han kom dit som alla andra tror, jag.. eller så kapade han en duva.På tal om potatisar, äpplen är rätt goda. Monstret också? Kan riktigt se framför mig den stackars duvan!! Eller ska Katla vara någon slags symbol för allas mer ondskefulla sida?
    Har ingen aning
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)