• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Bröderna Bus

Apropå allt & ingenting... Min kille kan drömma mardrömmar om Storpotäten i "Vilse i pannkakan"... Där kan man prata om trauma!

• xxmeyaxx

Jag tror många i Astrid Lindgrens värld är lite schizo..

Med tanke på att du kan kan se Lillebror även som Skorpan.

Och du kan hitta Emils pappa även som SkallePär och som Mathias i törnrosdalen.

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • xxmeyaxx

Men om Jonathan och Skropan hamnar i Nangilima.. borde inte Tengil det också?

• xxmeyaxx
    Nifelheim skrev 2006-07-19 20:42:34 följande:
    Japp skrållan är malins...tror hon fick henne med den där bjööörn eller vad tusan han nu hette, sen fick de en lillebror till skrållan också men jag minns inte om han fick ngt namn
    neej. hon fick honom med Peter. Björn var bara nån karl hon dejtade.
  • xxmeyaxx
    skorpan var iof.. schizo. han dök ju upp i karlsson på taket också..

och emils pappa hade också skumma saker för sig. hemlig FBI-agent eller något - eftersom han dök upp som skallepär och mathias (lejonhjärta)

• astri
    xxmeyaxx skrev 2006-07-26 00:04:18 följande:
    Men om Jonathan och Skropan hamnar i Nangilima.. borde inte Tengil det också? På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
    Det har du ju så rätt i!!
  • fisbubbla

Va? Fick dom ett till barn? När då?

meya, det har du rätt i.. på nåt sätt måste ju tengil ha kommit till nangijala med?

• xxmeyaxx
    astri skrev 2006-07-26 00:14:00 följande:
    xxmeyaxx skrev 2006-07-26 00:04:18 följande: Men om Jonathan och Skropan hamnar i Nangilima.. borde inte Tengil det också? På tal om potatisar, äpplen är rätt goda. Det har du ju så rätt i!!
    och katla också. kul. dom besegrar skiten och sedan går dom och tar självmord.
    dom kom väl på att Nangijala skulle inte bli lika roligt utan allt röjj.
  • xxmeyaxx
    fisbubbla skrev 2006-07-26 00:14:24 följande:
    Va? Fick dom ett till barn? När då? meya, det har du rätt i.. på nåt sätt måste ju tengil ha kommit till nangijala med?
    han kanske e-mailade sig själv dit.. till hon.. tanten. sofia!
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)