• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • NoomiNoomi

Och jag undrar jag vad Pelle och Tjorven gör tillsammans.

• saelma

Jag tror att Madicken blir olyckligt kär i Abbe när hon blir tonåring vilket han utnyttjar till sin fördel och jag anar en skandal på Junibacken som eventuellt inkluderar ett utomäktenskapligt barn...

Alva och sotarn har ju helt klart ihop det, och Birk, Ronja, baby känns inte heller helt osannolikt..

• dio

INgen som samtycker om min fantasi om Riddar kato

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • dio

För Madicken tror jag på ett lyckligt slut
    Hon och Abbe blir ett par och gifter sig och lever lyckliga i alla sina dagar. Abbe får det bra. Madickens pappa Jonas välkomnar han i familjen med öppna armar. Mamma Kajsa rynkar på näsan och accepterar aldrig det hela.
    Lisabeth däremot, hon blir gammelnucka!

• dio

Och hur gick det för alla vi barn i bullerbyn? Jo det ska jag minsann berätta!

Lisa och Olle gifte sig och flyttade in i Sörgården.
    Lasse blev knarkare och fick bo med Lisa och Olle eftersom dom tyckte synd om honom.
    Bosse bodde kvar i Norrgården. Ensam hela livet eftersom han var alldeles för blyg för att ta kontakt med flickor. Däremot var han hemligt förälskad i Anna hela livet.
    Anna blev på smällen som 15-åring med en av grannbyns pojkar och flyttade till honom.
    Britta bodde kvar i Mellangården och hade 50 katter. Hon och Lasse var KKs.

Kerstin drog till Sthlm för att slippa småbysidyllen

• Chicachula

ingen som märkt detta ! i en av bullerbyn filmerna då barnen ska fara till skolan och vinkar adjö så kommer pigan och drängen ut ur om det är höns huset eller vet jag inte och drängen rättar till skjortan varför gör han de???mohaaaa vad har dom gjort där måntro???

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • dio

Jodå det har jag märkt, emn vad dom har sysslat med, det är olämpligt i barnaöron och ögon 

• Chicachula

Dio: mohaaa trodde det bara var jag som hade sånnna tankar då jag såg det!! och med tanke på karlssson inte fan skulle jag då ge han en ficklampa bara för att jag rev ner hans fina torn! han förstörde ju faktiskt min ångmaskin ha ha ha
    nu talar jag om jag var lillebror

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • dio

Men Agda och Oscar (drängen och Pigan) i Bullerbyn var ju käääär i varandra. Kommer ni inte ihåg bid juletid när Lasse får mandeln i gröten och rimmar så fint:
    Mandeln den gick mitt itu, Agda blir nog Oscars fru!
    Och Agda rodnar och OScar med för den delen
    Bakom kulisserna nuppade de som ett par kaniner Det är jag säääker på!

• piixelslyna

oshit. värsta grejjerna!

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)