• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Kenzie

Haha så klart Bertil och Pysslingen är gay

Har alltid undrat över Skorpan och Jonatans relation (Bröderna Lejonhjärta), tycker den verkar lite....creepy

• locura

Såklart har både Emil och Pippi bokstavskombinationer!
    Och det klart att sotarn fular sig, det ser man ju lång väg på typen. ;)

• dio

Jonathan verkar för bra för att vara sann. Men vad pysslade han med i körsbärsdalen INNAN skorpan kom? Mhm....knark? Alkohol? Vackra damer? Det vet man inte minsann..

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • dio

Pippi knarkar tror jag. Hon är deprimerad och ensam eftersom hennes mamma är död och hennes pappa hellre är negerkung än tar hand om henne. LSD skulle jag tro. Därför får hon för sig att hon är så fasligt stark, hon är helt orädd och ser konstiga saker, som att det växer sockerdrickor i ett träd. Och lurar hon minsann inte Tommy och Annika att ta ett piller? I syfte om att dom inte ska bli stora. Inte undra på att deras mamma inte tycker så bra om Pippi, som beter sig lite som hon vill. Dessutom så ser hon ju väldigt spännande saker när dom är på sakletaruppdrag, hon får diverse skräp att framstå som fina saker.

• mamyleine

Haha, skrattar

Håller med om Jonathan.

MEN karlsson på taket då. Vad kan det vara för fel på honom . Så elak som han är

• mamyleine
    dio skrev 2006-07-16 21:33:15 följande:
    Pippi knarkar tror jag. Hon är deprimerad och ensam eftersom hennes mamma är död och hennes pappa hellre är negerkung än tar hand om henne. LSD skulle jag tro. Därför får hon för sig att hon är så fasligt stark, hon är helt orädd och ser konstiga saker, som att det växer sockerdrickor i ett träd. Och lurar hon minsann inte Tommy och Annika att ta ett piller? I syfte om att dom inte ska bli stora. Inte undra på att deras mamma inte tycker så bra om Pippi, som beter sig lite som hon vill. Dessutom så ser hon ju väldigt spännande saker när dom är på sakletaruppdrag, hon får diverse skräp att framstå som fina saker. Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    HAHA
  • mamyleine

Madicken då. SOM tror att hon kan flyga med ett paraply, hon måste knarka hon med.

• dio
    MEN karlsson på taket då. Vad kan det vara för fel på honom . Så elak som han är

Frågan man ska ställa sig är väl egentligen:
    Vad är det för fel på lillebror?
  • dio
    mamyleine skrev 2006-07-16 21:36:35 följande:
    Madicken då. SOM tror att hon kan flyga med ett paraply, hon måste knarka hon med.
    Madicken är bara obota dum Blååååst! SOm när hon träffar fattigbarnen Mia och hennes syster vid juletid och babblar på om all mat och alla paket dom ska få (minns inte riktigt) och Mia säger sorgset att: Tomten kommer inte till fattiga barn.
  • mamyleine
    dio skrev 2006-07-16 21:41:36 följande:
    mamyleine skrev 2006-07-16 21:36:35 följande: Madicken då. SOM tror att hon kan flyga med ett paraply, hon måste knarka hon med. Madicken är bara obota dum Blååååst! SOm när hon träffar fattigbarnen Mia och hennes syster vid juletid och babblar på om all mat och alla paket dom ska få (minns inte riktigt) och Mia säger sorgset att: Tomten kommer inte till fattiga barn. Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Haha, jo hon kanske är nu tidens utvikningstjejer
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)