• mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Kom inte på något helt bra rubrik. Så ska förklara vad jag menar.

Jag och några vänner har diskuterat Astrid lindgrens filmer (i första hand) där det känns lite som "hemliga" budskap men inte såg när man var barn. Som:

Alfred och Lina - Lina är väldigt inne på att dom ska gifta sig men Alfred vill inte. Kan det vara så att Alfred "förfört lina genom att säga, om du gör det här gifter vi oss. Lina svag och har sex med Alfred. Det skulle förklara en hel del. Min tanke på detta föddes när jag hörde låter "jag är en fattig bond-dräng" (vila hos en flicka vill jag också förståss) .

Sen till dom andra jag tänkt på:

Alva och Sotarn i madicken. Alva är jätte kär i sotarn och han hälsar och flirtar med henne. Sju barn har han hemma men otrohet har nog alltid funnits. KAN det vara så att Alva har en affär med Sotaren .

KOM med fler spekulationer.

(P.S JA jag vet att det är en barnfilm. Och jag vet att många säkert tar detta på fullaste allvar. Därför skriver jag till. Detta är en på skoj tråd där man kan ha lite vuxet "snok" med. SÅ nu behöver ingen bli upprörd )

• Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
  • Nifelheim

men nu befriade de ju körsbärsdalen från tengil och katla så att alla andra som dör och kommer dit får leva lyckligt

• Lady Namárië
    astri skrev 2006-07-19 14:44:51 följande:
    Okej, då var jag inte ute och cyklade Men varför bry sig om att slåss mot Tengil och Katla?Varför inte bara hoppa över den biten -bli ett grillkol eller nåt redan från start- för att slörpa milkshake och kolla på ponnyhopp hela dagarna i Nagilima med en gång?
    Hahaha, det har du het rätt i!
    You can't take the sky from me.
  • astri
    dio skrev 2006-07-19 14:43:44 följande:
    Tycker det är lite konstigt att man kan dö flera gånger. (angående Bröderna Lejonhjärta)Man dör fast man redan dött, hm...Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Jaaaaaaa!
    Nånstans i alla mina förvirrade tankar föll den frågan bort
    Hur många liv har de egentligen?
    [Är de katter eller?]
  • dio
    Nifelheim skrev 2006-07-19 14:44:37 följande:
    Är det ngn som vet hur det egentligen var med hästarna då? hade de också dött en gång förut eller kanske flera? kom de till samma land sen efter?
    Ja dom måste ju ha levt jordeliv en gång innan,,,och kom sedan till Nagilima där dom väntade på Jonathan och Skorpan,
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • dio
    astri skrev 2006-07-19 14:44:51 följande:
    Okej, då var jag inte ute och cyklade Men varför bry sig om att slåss mot Tengil och Katla?Varför inte bara hoppa över den biten -bli ett grillkol eller nåt redan från start- för att slörpa milkshake och kolla på ponnyhopp hela dagarna i Nagilima med en gång?
    För att befria alla i törnrosdalen!
  • astri
    Nifelheim skrev 2006-07-19 14:45:51 följande:
    men nu befriade de ju körsbärsdalen från tengil och katla så att alla andra som dör och kommer dit får leva lyckligt
    Men då är de ju ganska ego!
    Alla som kommer till Körsbärsdalen kommer ju tro att det är det ultimata, inte kommer de ju vilja begå självmord  och då blir de ju blåsta på Nagilima juh!!
  • dio

Jadå det gör dom. Undra om dom blir babysar igen då? Om dom dör av ålderdom i Nagijala?

• astri
    dio skrev 2006-07-19 14:50:44 följande:
    Jadå det gör dom. Undra om dom blir babysar igen då? Om dom dör av ålderdom i Nagijala? Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
    Vad?
    Babysar i Nagijala eller Nagilima eller "i verkligheten" igen?
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)