Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Få ställen i Sverige munskydd har en effekt mer än i vården.
Andra länder har andra förutsättningar och där socialdistansering är omöjlig, och där kan det vara tom nödvändigt att göra en lag av det.
För min del så är det helt onödigt, då socialdistansering är så extremt lätt att följa, därav mask helt onödigt.
Och sen har vi par mycket stor saker till, som stanna hemma när du har symtom.
Och den största nästan är handhavande fel, då jag sett att EXTREMT få ens kan använda mask ens det allra minsta.
Har en härlig anekdot, dock ej om mask men väl handskar, där en tjej gick runt med plasthandskar och ville skydda sig antog jag.
Såg hon tog på mycket saker, så mycket att jag reagerade på det.
För sen gå köpa lördagsgodis och tog lördagsgodiset med sina plasthandskar på rätt ned i påsen.
Jag bara antog hon skulle äta dessa senare, och då ställer man sig frågan varför plasthandskarna var på.
Folk kan inte använda ansiktsmask, och då tappar masken helt sitt syfte.
Pubälskaren i mig fäller en tår, men måste ändå dela denna illustration från Texas Medical Association.
Nej, just inte. Inte i Belgien - det har inte gått ner alls, trots lockdown
www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/
Antal döda har gått ner, men det har det ju också i Sverige. Däremot har antal aktiva fall inte gått ner alls. Sedan 18. April ökar antalet fall inte längre brant, den ökar lite mer långsamt. Men den ökar.
Nederländerna
www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
Antalet döda har minskat ordentligt, men det det har det också i Sverige. Aktiva fall står inte.
Österrike och Danmark har inte haft så många fall överhuvudtaget, medans Italien hade så många att de hade svårt att få ner siffrorna oavsett vad de gjorde. Italien stängde ner den 12 mars, och de hade nog stängt nästan 3 månader. Men efter en månads lockdown hade de fortfarande 500 döda om dagen! Hur blev de smittade då? Och efter två månaders lockdown fortfarande 250 döda om dagen. Det är inte helt lätt att förklara detta.