Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Vårdföretaget Attendo väntar inte på att forskningen ska hinna ikapp FHM och använder obligatoriska munskydd, trots att FHM inte tror att de gör någon "positiv nytta".
www.tv4.se/nyheterna/klipp/vill-ha-krav-p%C3%A5-ansiktsskydd-f%C3%B6r-hemtj%C3%A4nsten-13281488
Attendo dvs företaget som låtit sin personal gå med ej godkända ansiktsskydd..
Bristfälliga munskydd på Attendos äldreboende - Nyheter (Ekot) sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7505483
Detta var alltså samtidigt som FHM funderade kring frågor i stil med "vad f-n händer" och "vad mer kan vi göra".
Andra agerade bäst de kunde, utifrån förutsättningarna. Jag tror inte jag behöver påminna om situationen med den typen av utrustning just då i hela Sverige...
Under tiden:
www.svt.se/nyheter/munskydd-rekommenderas-pa-svenska-flygplatser
Vem vet, det kanske blir nån "positiv nytta" av det här med.
Sverige de räknar nitiskt och det är nått land till, så varför du skriver så vet jag inte, vet du?
Det räcker tydligen du haft COVID-19 de senaste 30 dagarna tror jag det var för att få den döds diagnosen.
Dock ser vi utan nedstängning att vi lyckats lika bra eller bättre och stävja smittan.
På tal om lyfta blicken.
Det är få ställen i Sverige där mask kan ses som en fördel och underförutsättningen att man ens kan använda en mask, vilket bevisligen inte folk kan, allt räcker och titta på TV och i verkligheten hur mycket de håller på pilla på masken.
Nej, hon skyddade inte omvärlden för nått och med det beteendet, dock var det mest udda jag sett och helt tappade handskarna sitt syfte om det ens fanns ett.
Tilläggas också är att man drar hem smittan på masken om nu man haft oturen fått en på den.
För vi vet ju att folk inte kan använda dessa, och man kan undra om de förstår hur man tar av den också.
Jag tror inte, men jag kan hålla med om att nått område så skulle den kunna funka om folk kunde använda mask.