• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Pool)

Draken, vad döljer du för mig?

• Anonym (Pool)
    Anonym (Hilda) skrev 2023-10-05 00:51:16 följande:

Klart man känner empati med de som har det svårt. Men det är inte "kvinnors" fel att vissa inte blir valda eller sedda. 
    Kanske dags att inse att kvinnor inte är några magiska älvor utan helt vanligt folk som precis som män gör fel ibland och som man kan prata normalt med (utan att tänka på om det ska leda till sex eller om hon flörtar hela tiden).

Är du en av dom som missar allt jag skriver och hittar på egna saker? Jag har aldrig sagt att det är kvinnors fel som tackar nej till mig.

Jag vet att kvinnor inte är perfekta och att alla inte är snälla. Tro mig, jag vet.
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-05 07:23:58 följande:
    Du verkar vara den enda som förstår vad jag menar. 

Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer.
    Är sånt tillåtet här?
    Och angående mobbing, tycker att speciellt en balanserar på gränsen i tråden. Är det bara jag som ser det?
    Pratar du om mig då jag citerade ett par av dina inlägg i den här tråden som illustrerade kvinnohat? Är kvinnohat inte mobbning, förvisso, kanske heter något annat, särskilt snällt är det inte. Inte nytt heller. Män har hatat kvinnor i alla århundraden. Det är däremot inte synd om dig för att kvinnor existerar. Ta itu med din egen skit i stället för att mobba (eller skriva hatiska inlägg av typen jag citerade)
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 03:04:49 följande:
    Ska vi kalla det för kvinnohat i stället? 
    Det kan du gora om du vill. Det finns säkert hat mot olika grupper. Det är stor skillnad mot mobbning. Men t o m ordet hat tycker jag själv är lite overdrivet i FL sammanhang.
  • Anonym (Afrodite)
    Anonym (GÖLL) skrev 2023-10-05 08:03:40 följande:

Varje tråd i denna stil blir precis likadan där folk som varit riktigt jävliga gråter ut. De som verkligen blivit påverkade av elakheter försvinner bara då de inte förstår alls varför folk är elaka.

Det stämmer ju. Och det är ganska tydligt vem det är bakom nytt nick som månad efter månad skriver samma snyftinlägg som hela våren och vintern. Det var riktigt labila inlägg där personen ifråga gick totalt blindgalen och ansåg sig förföljd av flera olika människor. Precis som du skriver de som blivit mobbade och utsatta på riktigt bruka inte sitta och älta i tråd efter tråd oombedd. Få bryr sig ens om ett nick på ett nätforum men detta dyker upp då och då för att att förklara-men för vem?
    Jag har också läst om denna persons drama sen årskiftet och kontentan är med lite inside information att det var bra att denna polissak blev och att identiteten kom fram i ljuset. 
  • Tow2Mater
    Slagen dam skrev 2023-10-05 08:41:00 följande:
    Det jag tror att man måste förstå är att folk blir "riktigt jävliga" av en anledning. Om man ger upp direkt har man förmodligen varken ork eller tid att försvara sig mot de 5-10 enskilda människor som år efter år lever ut sina inre demoner på det här forumet. Det här är inte den första tråden där jag känner mig personligen berörd. Detta eftersom jag just lämnade "för ett tag sedan". Skälet till att jag lämnade var att trakasserierna blivit för allvarliga och hotfulla, Familjeliv skulle enligt ett anonymt nick vara behjälpliga med en polisanmälan av mitt nick bland annat. Jag fick höra att jag var drogpåverkad, schizofren, horade ut mig med män trots att jag nogsamt undviker det vidriga forumet Sex och sånt.

Jag är väldigt förvånad över att Slagen dam fortfarande är kvar ett dygn efter att hon skapades. Senast blev jag spärrad nästan direkt som jag berättade dessa saker, för precis som du säger har jag berättat om hur jag upplevde det redan tidigare.

Om du tänker efter lite: När såg du den äkta draken starta 3 trådar samma morgon senast? När såg du personen som föryngrat sig och startat om livet efter missbruk göra en vardagsfilosofisk trådstart senast? När såg du någon rimma en dikt som hade hyfsat jämn rytm senast? Jag syftar då inte på den osmakliga dikt som ligger överst i poesiforumet, ber till Gud att ingen tror att jag totat ihop detta skräp om Kurdiska räven under ett väldigt osmakligt nick som anspelar på en numera död artist.

Vi tre utsatta av 5-10 FL-kvinnor har alla ändrat vårt beteende alternativt är inte kvar. Jag har inga som helst ambitioner att svara i andra trådar på Familjeliv. Jag är enbart här för att förklara varför jag lämnade, och att jag fortfarande önskar alla andra trådar raderade. Det vet moderatorerna om.

Jag har inte heller kontakt med någon av de andra som de 5-10 personerna retat sig på. 

Sedan kan du och andra ha era åsikter. Hur ska jag eller någon annan av oss som blivit utsatta för att folk utgett sig för att vara oss kunna påverka det? Men nu när jag ändå är i tråden vill jag använda min i övrigt totalt meningslösa forumkunskap till att ifrågasätta att det är draken som skriver i den här tråden.

De som är kvar här har ett nära nog komiskt behov av en slagpåse. Nu när slagpåsarna 2022-2023 har gått härifrån (vad jag förstår så var draken slagpåse betydligt längre innan han gick vidare) så är allt som är kvar 5-10 personer varav 1 låtsas vara drake i denna tråd. 
    Drevet mot dig skulle jag kalla mobbning. Det borde inte vara tillåtet. Beklagar allt du verkar utsatts for....
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 15:19:53 följande:
    Det kan du gora om du vill. Det finns säkert hat mot olika grupper. Det är stor skillnad mot mobbning. Men t o m ordet hat tycker jag själv är lite overdrivet i FL sammanhang.
    Med hänvisning till inläggen jag citerade där Adam och Eva tas upp som ett exempel på hur kvinnor är onda eller det andra exemplet där någon säger att det ligger i en kvinnas natur att förlöjliga män. Hur ser kvinnohat ut i din bok? Måste någon uttryckligen skriva "jag hatar kvinnor" för att det ska klassificeras som kvinnohat? vad tror du?
  • Slagen dam

Tack. Det känns fint att höra. 🙏

• Slagen dam

Jag kan säga angående det TS tar upp om polissak och "inside information" att någon polisanmälan har inte nått mig, och skulle det mot förmodan bli en polissak så har jag skärmdumpar på det mesta. 

Jag har som sagt inga ambitioner att vara på forumet. Det blev för obehagligt, och jag håller med om att det inte borde vara tillåtet att skriva att något blivit en polissak när det inte är sant. 

• Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 15:40:03 följande:
    Med hänvisning till inläggen jag citerade där Adam och Eva tas upp som ett exempel på hur kvinnor är onda eller det andra exemplet där någon säger att det ligger i en kvinnas natur att förlöjliga män. Hur ser kvinnohat ut i din bok? Måste någon uttryckligen skriva "jag hatar kvinnor" för att det ska klassificeras som kvinnohat? vad tror du?
    Tja, på FL - spelar det så stor roll? Man kan väl få lov att hata allt möjligt. Bara det inte ger sig uttryck till personliga påhopp, förföljelser med trakasserier, eller relaterat till verkliga livet. Man kan väl få hata kvinnor, hata män, hata barn, hata kristna, hata köttätare. (Men inte invandrare, HBTQXYZ eller muslimer som grupper naturligtvis.;)
Svar på tråden Mobbning på FL?