Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Mobbning på FL?

Det finns de som skriver dubbelanonymt och förföljer andra som skriver under sina nick, genom hela FL och ger trista kommentarer som 'du igen', 'dina värdelösa åsikter igen', och mer direkta personlig påhopp, etc. Men de vågar inte själva skriva under sina nick.

• Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-04 21:56:43 följande:
    Ett av de otaliga exemplen på kvinnohat och då mobbning av kvinnor i tråden.
    Kan man mobba en majoritetsgrupp?
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 03:04:49 följande:
    Ska vi kalla det för kvinnohat i stället? 
    Det kan du gora om du vill. Det finns säkert hat mot olika grupper. Det är stor skillnad mot mobbning. Men t o m ordet hat tycker jag själv är lite overdrivet i FL sammanhang.
  • Tow2Mater
    Slagen dam skrev 2023-10-05 08:41:00 följande:
    Det jag tror att man måste förstå är att folk blir "riktigt jävliga" av en anledning. Om man ger upp direkt har man förmodligen varken ork eller tid att försvara sig mot de 5-10 enskilda människor som år efter år lever ut sina inre demoner på det här forumet. Det här är inte den första tråden där jag känner mig personligen berörd. Detta eftersom jag just lämnade "för ett tag sedan". Skälet till att jag lämnade var att trakasserierna blivit för allvarliga och hotfulla, Familjeliv skulle enligt ett anonymt nick vara behjälpliga med en polisanmälan av mitt nick bland annat. Jag fick höra att jag var drogpåverkad, schizofren, horade ut mig med män trots att jag nogsamt undviker det vidriga forumet Sex och sånt.

Jag är väldigt förvånad över att Slagen dam fortfarande är kvar ett dygn efter att hon skapades. Senast blev jag spärrad nästan direkt som jag berättade dessa saker, för precis som du säger har jag berättat om hur jag upplevde det redan tidigare.

Om du tänker efter lite: När såg du den äkta draken starta 3 trådar samma morgon senast? När såg du personen som föryngrat sig och startat om livet efter missbruk göra en vardagsfilosofisk trådstart senast? När såg du någon rimma en dikt som hade hyfsat jämn rytm senast? Jag syftar då inte på den osmakliga dikt som ligger överst i poesiforumet, ber till Gud att ingen tror att jag totat ihop detta skräp om Kurdiska räven under ett väldigt osmakligt nick som anspelar på en numera död artist.

Vi tre utsatta av 5-10 FL-kvinnor har alla ändrat vårt beteende alternativt är inte kvar. Jag har inga som helst ambitioner att svara i andra trådar på Familjeliv. Jag är enbart här för att förklara varför jag lämnade, och att jag fortfarande önskar alla andra trådar raderade. Det vet moderatorerna om.

Jag har inte heller kontakt med någon av de andra som de 5-10 personerna retat sig på. 

Sedan kan du och andra ha era åsikter. Hur ska jag eller någon annan av oss som blivit utsatta för att folk utgett sig för att vara oss kunna påverka det? Men nu när jag ändå är i tråden vill jag använda min i övrigt totalt meningslösa forumkunskap till att ifrågasätta att det är draken som skriver i den här tråden.

De som är kvar här har ett nära nog komiskt behov av en slagpåse. Nu när slagpåsarna 2022-2023 har gått härifrån (vad jag förstår så var draken slagpåse betydligt längre innan han gick vidare) så är allt som är kvar 5-10 personer varav 1 låtsas vara drake i denna tråd. 
    Drevet mot dig skulle jag kalla mobbning. Det borde inte vara tillåtet. Beklagar allt du verkar utsatts for....
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 15:40:03 följande:
    Med hänvisning till inläggen jag citerade där Adam och Eva tas upp som ett exempel på hur kvinnor är onda eller det andra exemplet där någon säger att det ligger i en kvinnas natur att förlöjliga män. Hur ser kvinnohat ut i din bok? Måste någon uttryckligen skriva "jag hatar kvinnor" för att det ska klassificeras som kvinnohat? vad tror du?
    Tja, på FL - spelar det så stor roll? Man kan väl få lov att hata allt möjligt. Bara det inte ger sig uttryck till personliga påhopp, förföljelser med trakasserier, eller relaterat till verkliga livet. Man kan väl få hata kvinnor, hata män, hata barn, hata kristna, hata köttätare. (Men inte invandrare, HBTQXYZ eller muslimer som grupper naturligtvis.;)
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 18:47:47 följande:
    Varför tycker du att sprida kvinnohat på familjeliv inte spelar någon roll? 
    Vad anser du specifikt sprids?
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 19:48:22 följande:
    Har du ens läst min citeringar som jag hänvisar till? Eller du kanske inte tycker det är kvinnohat att hänvisa till Adam och Eva för att berätta hur dumma kvinnor är samt berätta att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män? Och det är bara i den här tråden. Läste nyligen en tråd där någon har ett dåligt förhållande med en kvinna och då väljer att sprida förakt över alla kvinnor exempelvis. Extremt vanligt, något nytt skrivs varje dag. berättar väl om samhällets generella åsikter om kvinnor då personer såsom du inte ens tittar en eller två gånger. Eller ens reflekterar.
    Nej jag tycker tydligen inte det är direkt hatfullt. Och det kan gälla vilken grupp som helst. Men skulle du ge dig på en specifik person skulle jag anse det hatfullt. Kanske t o m om det gällde en liten specifik grupp; typ Feministernas Ungdomsförbund i Gävle.
  • Tow2Mater
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 20:57:01 följande:
    Jag fick 24h forumban och en varning när jag svarade på ditt inlägg och skämtade om vänsterfeminister och att det kanske inte är PMS, men det bekräftar ju bara att de saknar humor.
    wow
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 23:06:36 följande:
    Bara för att gruppen krymper så gör inte hatet det. Det är fullt möjligt att hata gruppen kvinnor. Att någon anser att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är inte hatfullt enligt dig. 
    Nej det tycker jag inte. Tycker inte heller det är hat att säga det ligger i kvinnors natur att ta hand om barn eller det ligger i kvinnors natur att stå vid spisen eller .... whatever.
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 23:36:44 följande:
    Jag skulle inte klassa det direkt som kvinnohat heller. Lite beroende på vad efterföljande kommentarer blir. Hänvisa till Adam och Eva som starten på kvinnors onda natur klassar jag som kvinnohat. Och ja, bara för att gruppen är stor så betyder det inte att hatet existerar. 
    Du menar Bibliska figurer, som de lättkrankta inte ens tror existerade? ha ha.

Men det var ju starten på synden. Och människans, inklusive kvinnans (!), onda natur. Ser inte vad felet är med att säga det. Och kvinnan gav äpplet åt mannen, det brukade man t o m kunna skämta om. Men tydligen inte längre.
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-06 00:05:46 följande:

Du vet säkert att det inte var skämtsamt menat, i princip alla dennes inlägg handlar mer eller mindre om hur dåliga kvinnor är och hur synd det är om män.

Sen så verkar du lättkränkt över att folk tror att bibeln är science fiction med tanke på att du nödgas nämna det. Inte tvärtom.

Men va. Kränkt? Jag tycker ju det är roligt!
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-06 00:21:20 följande:
    Vänta nu, tror du på allvar att folk blir kränkta över att du säger att Adam och Eva fanns på riktigt? Ok
    eh, nej, tror inte alls folk blir kränkta över vad jag säger.
Svar på tråden Mobbning på FL?