Anonym (M) skrev 2023-10-10 15:31:22 följande:
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 13:06:49 följande:
Well, om vi nu bortser från det misogyna du skriver själv att kvinnor är "orationella" så berättar du själv att du verkar vara någon slags expert. Du illustrerar det jag nämnde tidigare att män i många trådar avfärdar misogyni som en negativ åsikt som incels har. Män som du som tror det är en icke-fråga. Jag tror att det handlar om en dålig självbild, såna som du har fått för er att misogyna män är mer manliga dvs brottas med osäkerhet om sin egen manlighet.
Vad vet vi? Det finns en korrelation mellan misogyni och incels. You do the math. Är misogyni framgångsrikt då?
En man som är misogyn men samtidigt tjänar bra har nog mindre framgång med det motsatta könet än en man som tjänar bra och har sunda åsikter om kvinnor. Och ja, jag lyssnar på det kvinnor skriver.
Vad för dig att tro att det finns en korrelation mellan misogyni och incels?
När incels är definierat som ensamma misogyna män så finns det ju en väldigt stark korrelation men orsaken till det misogyna och ensamheten är ju inte helt självklar så man forskar om det
incels är inte en homogen grupp så det finns nog inte bara ett svar
Cloffe har svaren
Andra mäns vardagsmisogyni har signalerat till inceln att misogyni är något normalt och ok så när inceln går omkring och är allmänt vardagsmisogyn vill inte kvinnorna ligga med honom och han får noll matchningar på tinder.
Nu har han ju inte förklarat om de vardagsmisogyna männen också är incels men han har garranterat att misogyna män inte får ligga.
Man får väl anta att de mest manipulativa männen som t.e.x narcissister och psykopater som får ligga inte är särskilt misogyna och samma sak gäller väl kvinnomisshandlare.
om man ifrågasätter vilka kvinnor man avfärdar om man inte tror på honom är man en
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-09 17:51:42 följande:
Jag förstår fortfarande inte vad du argumenterar över.
Tydligen så är du arg och upprörd. Sexlös? Partnerlös? Jag förstår inte vad det är du förväntar dig egentligen. Vill du att jag särskiljer skaffa partner alternativt sexlöshet? Du verkar haka upp dig på något och då använder aggressiva uttalande såsom ovanstående för att föra någon form av argument. Är argumentet att jag skriver "fel"? Eller att jag uttrycker mig "fel" enligt dig? Vafan argumenterar du över? Något som har att göra med incels? Ja, jag tror att misogynitet leder till skapande av incels. Eftersom du antyder att det inte är så, så vill jag höra dina argument för det.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande:
Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.
Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.