• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:42:31 följande:
    Så varför lyckas du inte då? Någon aning måste du väl ha? 
    Är du nöjd nu? Nu har du lyckats vända en diskussion som inte skulle vara personlig till att misskreditera mig.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:42:51 följande:
    Alla lyckas inte, när du ska du ta in det? Hur menar du konkret att jag ska gå till väga eller är det bara ytterligare en härskarteknik?

Ok, alla lyckas inte. Fair enough. Det är så världen ser ut. Varför vill du då hitta fel och någon/någon att skylla på? 

Kan du inte sluta insinuera att folk här använder härskartekniker och hatar dig? Om du vill framstå som en reko kille så börja bete dig som en. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:44:23 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:45:30 följande:
    sverigesradio.se/artikel/7422737

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 

• ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 01:13:22 följande:
    Hur känner du mig?

Ingen bryr sig om ensamma man ändå. De är samhällets mest bespottade varelser vilket du bevisar.
    Du vill att staten ska lägga sej i för att du anser att du har rätt till sex, mycket av det du har skrivit i tråden skulle du inte våga yttra dej om IRL eftersom du riskerar att bli utfryst men i tråden spelar du offer.
    Sluta låtsas som att man spottar på ensamma män som grupp när det är du som blir spottad på.

• ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:37:18 följande:
    Det har jag skrivit nästan 100 gånger nu att jag inte har något emot det, så varför fortsätter du att upprepa det?

Dina vanföreställningar om incels (personer som inte har sex) är verkligen sjuka. Jag kan inte ens göra en en jämförelse utan att du börjar hitta på saker om sd och incels och fan vet vad. Vad har du emot dessa personer?

Det här är anledningen till varför det går så dåligt för Sverige, till exempel varför vi har flest incels i världen (vilket bara är ett av de enorma problem vi har). Folk klarar inte av att tänka logiskt tydligen och hålla två tankar i huvudet samtidigt. Man undrar hur vi ens har klarat oss hittills eller det kanske bara var så att tidigare generationer hade lite mer hyfs.
    Det står inte att sverige har flest incels i världen och det syftar på de som skriver på incelforum, de som ger sej själva dåligt rykte när de skriver massa skit men spelar offer och låtsas att de får skit för något annat.

• molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 17:12:41 följande:
    Många kvinnor säger att de inte kan bli attraherade av män innan de har lärt känna dem. Där spelar väl saker som humor och intelligens in.
    Ja,men om en person sitter i ett hörn och inte vågar ta kontakt,hur ska man då kunna veta om han har humor och intelligens?
    För min del så är humorn viktigare är intelligens. Men sitter han tyst i ett hörn och inte visar det,hur ska jag då kunna få veta att han besitter humor?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:52:43 följande:

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 

Sverige har länge varit det land med proportionellt flest ensamhushåll i hela världen. Så visst har vi i Sverige all anledning till att fundera på hur vi gör människor bättre på relationer.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 23:18:34 följande:
    Sverige har länge varit det land med proportionellt flest ensamhushåll i hela världen. Så visst har vi i Sverige all anledning till att fundera på hur vi gör människor bättre på relationer.
    Ensamhushåll är inte samma sak som incels. Att bo själv betyder inte att man inte har relationer. Sverige har bland de högsta födelsetalen i EU. Så relationer är vi bra på. Våra gamla bor själva i mkt större omfattning än i andra länder. Våra ungdomar flyttar hemifrån tidigare än i andra länder. Vi har mkt skilsmässor. Allt detta gör att vi har fler singelhushåll. Det betyder inte att vi har en massa incels. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 23:27:50 följande:
    Ensamhushåll är inte samma sak som incels. Att bo själv betyder inte att man inte har relationer. 
    Nej, men inte är man bra på det. Det finns så enormt många fördelar att leva med andra att man är dålig på relationer om man lever själv annat än mycket korta övergångsperioder.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?