• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:36:05 följande:

Anonym (....) skrev 2023-07-20 21:22:35 följande: #898
    Man får inte liknade alternativ som de flesta andra personer fått någon gång eller får just då. 
    Dessutom måste en 60 åring välja en före andra personer. 
    Det är snarare ett hypotetiskt exempelvis som ni använder mer som en förevändning. 
    Om någon ung man skulle sagt att vill ha sex med en 60 åring så hade ni sagt att sex är ingen mänsklig rättighet, inget behov etc. 
     Att sex inte är någon mänsklig rättighet stämmer ju men nu handlade det ju om en 60-årig tant som ville ha lammkött och då är hon ett bortvalt alternativ p.g.a orimligt höga krav och då ska man inte klaga.
    Och du vill att jag ska få sex bara genom att existera när du ställer en fråga om 60 åriga tanten.
    Du vill att man ska få sex utan man gjort något. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 03:32:01 följande:
    Hör du inte hur du själv låter?
    Jag tycker det är ganska bisarrt att du undrar i trådstart varför incels väcker så starka reaktioner och ilska. Är du helt omedveten om varför dina extrema åsikter väcker starka reaktioner? Är du verkligen förbryllad över att du är singel?

Du verkar sakna självinsikt.
    Varför är det extremt att jag tycker att det är fel att ha för mycket sex med olika personer när det anses fel att betala för sex?

Förklara lite mer ingående vad du menar. Hur skulle jag bli mer attraktiv om jag var mer som dig och hatade personer som lever i celibat istället för att se de som har mycket sex som ett problem?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 13:17:18 följande:
    Varför är det extremt att jag tycker att det är fel att ha för mycket sex med olika personer när det anses fel att betala för sex?

Förklara lite mer ingående vad du menar. Hur skulle jag bli mer attraktiv om jag var mer som dig och hatade personer som lever i celibat istället för att se de som har mycket sex som ett problem?
    Det är stor skillnad på två jämbördiga parter som väljer varandra för sex av attraktion och lust, och ett sexköp där den ena parten i många fall far illa av sexet och ingen njutning är inblandad för denne. I många fall är prostitution inte frivillig och många mår dåligt av det. Köparen har inget sätt att veta om den person den köper av far illa, eller om det är frivilligt. 

Legaliserade sexköp ökar trafficking, vilket är en en väldigt god anledning till att det inte ska vara avkriminaliserat. Vi vill inte öka slaveri utan minska det. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 13:17:18 följande:

Begriper du verkligen inte vad det är som gör dina åsikter extrema? Att staten ska gå in och reglera folks partnerskap, att ett utredningssystem ska på plats (jag gissar att du menar polisen) som bedriver förhör med folk som dejtat. Det är radikalt, skrämmande och obehagligt.

Sen dina övriga åsikter där du är avundsjuk på influensertjejej, vill att dom ska vara utan sex, klumpar ihop kvinnor som en homogen massa, tycker att incels inte borde ha kvinnliga vänner då dessa bara skulle göda deras åsikter om att bli bortvalda dvs inte se kvinnor som potentiella vänner utan bara vandrande vaginor. Tycker dig se alla kvinnor som potentiella sexpartners, och verkar inte förstå varför kvinnor inte ser alla män som potentiella sexpartners (se vandrande vaginor) Du drar dessutom sd in i dina tankegångar. Du känner dig värdelös i jämförelse med kvinnor ( läser man vidare bland dina inlägg så är också det kvinnors fel)

För övrigt så hatar jag inte män i celibat. Det hittar du på eller inbillar dig för att få offerkoftan att kännas så där trång och mysig.

• molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 01:20:03 följande:
    Deras bekanta/ kollegor/ motsvarande kommer vara mer öppna för relationer med dem om de inte kan hitta något bättre online utan att behöva anstränga sig.

Är det då kvaliteten på män som har blivit sämre eller nivån på vilka män som ses som attraktiva som har höjts så att fler hamnar under den?
    Det är inte alls så säkert. En del skulle kanske hellre välja att leva ensamma än att börja dejta någon de inte attraheras av.

Jag vet ärligt talat inte. De var kanske inte lika högljudda då som idag.
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-21 07:11:12 följande:
    Vad är orgasmglappet då?
    Jag tycker att Anonym (Til) gav ett bra svar på det i inlägg # 929.
    Så jag tänker inte upprepa det. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-21 15:27:56 följande:
    Det är stor skillnad på två jämbördiga parter som väljer varandra för sex av attraktion och lust, och ett sexköp där den ena parten i många fall far illa av sexet och ingen njutning är inblandad för denne. I många fall är prostitution inte frivillig och många mår dåligt av det. Köparen har inget sätt att veta om den person den köper av far illa, eller om det är frivilligt. 

Legaliserade sexköp ökar trafficking, vilket är en en väldigt god anledning till att det inte ska vara avkriminaliserat. Vi vill inte öka slaveri utan minska det. 
    Många kvinnor känner sig lurade när de blir ghostade efter att ha haft sex, så de far illa av det också. Även incels som aldrig har sex far illa av det också.

Jag har inte sagt att jag vill legalisera prostitution, utan håller med dig om dess problem. Vill man reglera hur människor har sex av fri vilja (sexköp är faktiskt fri vilja) kan man dock inte avfärda mina argument med att den strider mot den fria viljan.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-21 16:08:12 följande:
    Det är inte alls så säkert. En del skulle kanske hellre välja att leva ensamma än att börja dejta någon de inte attraheras av.

Jag vet ärligt talat inte. De var kanske inte lika högljudda då som idag.
    Hur vet du att de inte attraheras av dem alls? De kanske bara attraheras mer av andra för att det finns så många att välja på.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 16:15:33 följande:
    Många kvinnor känner sig lurade när de blir ghostade efter att ha haft sex, så de far illa av det också. Även incels som aldrig har sex far illa av det också.

Jag har inte sagt att jag vill legalisera prostitution, utan håller med dig om dess problem. Vill man reglera hur människor har sex av fri vilja (sexköp är faktiskt fri vilja) kan man dock inte avfärda mina argument med att den strider mot den fria viljan.
    Studier har visat att många som säljer sex får PTSD, dvs det som människor som upplevt svåra trauman, exempelvis krig, upplever. Det är inte jämförbart med lidandet att bli ghostad. Man kanske blir lite ledsen ett tag, sen går man vidare. Inte samma sak som PTSD. Inte heller är det jämförbart med att avstå från sex, även om jag håller med om att beröring och närhet är mänskliga behov. Många människor klarar av att leva utan just sex, men nåt slags beröring kan man ju behöva för att må bra. 

Så absolut finns det olika grader av lidande, det förnekar jag inte. Men de är inte jämförbara. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 16:17:35 följande:
    Hur vet du att de inte attraheras av dem alls? De kanske bara attraheras mer av andra för att det finns så många att välja på.
    Om man inte attraheras av en person på nätet,vad är det som säger att man skule attraheras av samma person IRL?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?