• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:01:23 följande:
    Jag känner inte till siffrorna men om man inte lever i en källare så ser man tendensen att det är vanligt att attraktiva män har många partners. Medan kvinnorna är mer restriktiva. Om det sedan är 60/40  eller 80/20 har jag ingen aning om. Jag bara konstaterar att det finns sådana mönster i samhället.
    Vilket innebär att du inte har några belägg. Du väljer bara att haka på incel propagandan.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 19:09:25 följande:
    Du menar som han själv gör, när han insinuerar att folk i tråden hatar honom eller vill att det ska gå illa för honom?

TS är en vuxen man och känner nog till ordspråket Som man ropar får man svar. 
    Att någon annan beter sig illa är inget bra argument för att göra det själv.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:03:44 följande:
    Låt honom tala för sig själv. Du använder ingen schysst diskussionsteknik när du ställer dig över honom och berättar vad han tycker och tänker.
    Jag berättar ingenting. Ts tycker det är dravel med kvinnliga vänner då en incel riskerar att känna sig bortvald.

vilket då innebär att en incel inte ser kvinnor som vänner men vill ha dom som enbart sexpartners.

ja, jag använde uttrycket "vandrande vaginor" Jag vill att ts får upp ögonen för hur snett tankemönster han har.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:10:00 följande:
    Vilket innebär att du inte har några belägg. Du väljer bara att haka på incel propagandan.
    Fast det där är ju ingen incelpopaganda utan väldokumenterat att de mönstrena finns i samhället.

80/20 må vara incelpropaganda dock.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:13:38 följande:
    Jag berättar ingenting. Ts tycker det är dravel med kvinnliga vänner då en incel riskerar att känna sig bortvald.

vilket då innebär att en incel inte ser kvinnor som vänner men vill ha dom som enbart sexpartners.

ja, jag använde uttrycket "vandrande vaginor" Jag vill att ts får upp ögonen för hur snett tankemönster han har.
    Till mig sa han att han inte alls tyckte att det var en dålig idé att skaffa kvinnliga vänner.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:13:41 följande:
    Fast det där är ju ingen incelpopaganda utan väldokumenterat att de mönstrena finns i samhället.

80/20 må vara incelpropaganda dock.
    Ja, det är incelpropaganda, på samma sätt som andra saker i den här tråden är incelpropaganda. Ts är avundsjuk på influensertjejer och känner sig värdelös i förhållande till andra män.

Här kan man dra paralleller till "chads" och "stacys"

ts åsikter har fermenterats så pass att han drar upp statlig reglering som ett helt "normalt" diskussionsämre. Helt omedveten om hur pass djupt nere i propagandan han dykt. Ts verkar omedveten om att såna radikala "lösningar" väcker anstöt. 

ts verkar inte begripa vilket aktivt val han gör.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:15:01 följande:
    Till mig sa han att han inte alls tyckte att det var en dålig idé att skaffa kvinnliga vänner.
    Och tidigare har han skrivit att han redan kvinnliga vänner.
  • Anonym (Cloffe)

Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:15:01 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    En massa dravel. Det är mer ovanligt att incels är farliga för kvinnor än att gifta män är det. Incels misshandlar inte kvinnor, incels köper i regel inte sex utan det är oftast gifta män som gör det.

Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    Man kan ju hoppas att ts ändrat åsikt i så fall. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:00:44 följande:
    Du tycker det är dravel att incels ska skaffa sig kvinnliga vänner då de tydligen bara ser kvinnor som potentiella sexpartners, och att då smärtan över att bli bortvald skulle vara för stor. Vilket innebär att just du ser kvinnor som vandrande vaginor. Hur andra betraktar kvinnliga vänner förtäljer inte historien. Vad du rekommenderar incels är en annan sak.
    Det är helt irrelevant att börja prata om kvinnliga vänner när det kommer till incels. Du förstår inte skillnaden mellan att jag säger att något inte hör till diskussionen och att jag skulle avråda från det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:26:11 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    En massa dravel. Det är mer ovanligt att incels är farliga för kvinnor än att gifta män är det. Incels misshandlar inte kvinnor, incels köper i regel inte sex utan det är oftast gifta män som gör det.

Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    Man kan ju hoppas att ts ändrat åsikt i så fall. 
    Nej, det är du som inte kan läsa eller medvetet tolkar allt för att svartmåla incels så mycket det går.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?