Anonym (hej) skrev 2023-07-17 22:54:49 följande:
#388Det jag vill komma till är förväntningarna på män när det kommer till att ha rätt personlighetsdrag har blivit orimliga. Förmodligen har detta förvärrats i samband med att valmöjligheterna i onliine-datingen har ökat.
Jag lägger inte skulden på någon, men uppmanar kvinnor att tänka igenom hur det känns för män att bli dömda för saker som de inte kan påverka. Ungefär som kvinnor är rädda för att bli dömda för deras utseenden och drabbas av anorexia osv. Granska inte män och deras liv i detalj innan ni ger de chansen, utan låt de bevisa att de duger. Leta inte efter den perfekta mannen.
Man kan väl ha en åsikt om andra incels också. De finns och de påverkar samhället.
"
Det jag vill komma till är förväntningarna på män när det kommer till att ha rätt personlighetsdrag har blivit orimliga"
När vanliga svensson män och de som ligger en bra bit under genomsnittet har flickvän/familj tvivlar jag på att vissa är ensamma p.g.a orimliga krav.
Jag lägger inte skulden på någon, men uppmanar män att tänka igenom hur det känns för kvinnor att bli dömda för saker som de inte kan påverka.
Om det finns ett gäng kvinnor i samhället som är för osäkra, är för blyga, har offermentalitet, har socialfobi, bor hemma hos mamma och ser det som något oföränderligt, något fixerat som de inte kan göra något åt så kan ju inställningen vara en anledning till att de inte är särskilt attraktiva och en orsak till att det inte blir bättre och jag vet inte riktigt hur de ska bevisa att de duger om jag måste sänka mina krav och bli mindre nöjd för att de ska duga.
Leta inte efter den perfekta kvinnan.
Det är ingen mening när jag själv inte är perfekt men det finns kvinnor som är mer perfekt än vissa andra.