• Pope Joan II

    Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

    Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

  • Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • KlantSmurfen
    FDFMGA skrev 2020-09-05 11:55:50 följande: #5516
    Jag sparar inte på länkar - men jag minns att du mellan varven har haft samlingar så omfattande att bör ha gett scrollandet ett renässans i vissa trådar.
    quote
    Men hur har det gått med din forskning kring den manshatande Gillettereklamen - har den fått många likes?

    Lycka till, hursomhelstSolig
    Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
    och vet du? de länkar aldrig smile3.gif ...Någon som vet varför?

    Du lägger ner 10 min på att räkna likes (som alla andra skiter fullständigt i) men att lägga ner 1 min på att hitta några trådar + den här tråden går inte..för att du inte sparar på länkar. Emoji: Face with Tears of Joy
    Har du någon fler bra ursäkt som ingen tror på?

    www.familjeliv.se/forum/thread/80358345-vi-som-ar-kritiska-till-sveriges-handhavande-av-pandemin/1/nick/80626083
    www.familjeliv.se/forum/thread/80094028-greta-borde-vara-tyst/1/nick/80102810
    www.familjeliv.se/forum/thread/79873249-ar-det-inte-markligt-att-svenska-man-blir-sa-oerhort-provocerade-greta-thunberg/1/nick/79876806
    www.familjeliv.se/forum/thread/79589367-fortjanar-greta-thunberg-nobels-fredspris/1/nick/79697079

    Lycka till, hursomhelstSolig


  • AndreaBD
    Anonym (ABC) skrev 2020-09-05 10:36:24 följande:
    Också Karin Tegmark Wisell uttalade sig om smittspårningsappar på den senaste pressträffen, enligt henne finns det problem med integriteten.

    Hur kan vara möjligt att hela FHM är ovetande om hur den finska appen är uppbyggd? De påstår ju sig vara i kontakt med myndigheterna i andra länder?
    Vi kan bara gissa. Vi vet inte. Kanske vet de mer? Kanske finns det problem som vi inte tänker på? 
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2020-09-05 12:26:18 följande:
    Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
    och vet du? de länkar aldrig smile3.gif ...Någon som vet varför?

    Du lägger ner 10 min på att räkna likes (som alla andra skiter fullständigt i) men att lägga ner 1 min på att hitta några trådar + den här tråden går inte..för att du inte sparar på länkar.
    Har du någon fler bra ursäkt som ingen tror på?

    www.familjeliv.se/forum/thread/80358345-vi-so...
    www.familjeliv.se/forum/thread/80094028-greta...
    www.familjeliv.se/forum/thread/79873249-ar-de...
    www.familjeliv.se/forum/thread/79589367-fortj...

    Lycka till, hursomhelstSolig


    Jag förstår inte riktigt, vad har detta med COVID-19 och göra, är det nått som du klarar av att utveckla?
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Anonym (ABC) skrev 2020-09-05 10:36:24 följande:
    Också Karin Tegmark Wisell uttalade sig om smittspårningsappar på den senaste pressträffen, enligt henne finns det problem med integriteten.

    Hur kan vara möjligt att hela FHM är ovetande om hur den finska appen är uppbyggd? De påstår ju sig vara i kontakt med myndigheterna i andra länder?
    FHM arbetar inte med appar  i sig, det är MSB jobb om det får uppdraget uppstartat igen.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2020-09-04 17:18:10 följande:

    Det är ju mitt ansvar att leta fram en viss undersökning. Jag hör nästan varenda gång på presskonferenserna att socialstyrelsen att det har gjorts nån enkät igen. Så jag säger - det finns säkert en undersökning om det också. Poängen är ju: Om man är intresserad av det i detalj, så får man väl gå in på socialstyrelsens sida och kolla om man hittar något sånt. Jag känner inte behov att kolla det i detalj. Jag utgår ifrån att de skulle göra det om det var en bra idé. 

    Det är förstås mycket möjligt att flera orsaker kommer ihop här. Och jag tror att det finns gott om folk som är misstänksamma mot allt som kan innebära "spårning". Även om det är anonymt. Folk tror ju på mycket mer långsökta konspirationsteorier. 


    Okej, så jag har kollat igenom alla undersökningar från 2020 och det finns inget sådant. Eller - jag ser inget sådant. Men vi vill vara på den säkra sidan, så jag mejlade Socialstyrelsen.

    Får se om de svarar på måndag. Ringer dem annars.

    Rätt många använder google? Så en app som är 100 ggr mindre integritetskränkande skulle vara ett problem bara för att vi reagerar reflexmässigt på ordet "spårning"? Jag säger inte att det inte kan vara så, undrar bara om folk verkligen tänker så.

    I alla fall, får se vad Socialstyrelsen säger.
  • FDFMGA
    KlantSmurfen skrev 2020-09-05 12:26:18 följande:
    Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
    och vet du? de länkar aldrig smile3.gif ...Någon som vet varför?

    Du lägger ner 10 min på att räkna likes (som alla andra skiter fullständigt i) men att lägga ner 1 min på att hitta några trådar + den här tråden går inte..för att du inte sparar på länkar. Emoji: Face with Tears of Joy
    Har du någon fler bra ursäkt som ingen tror på?

    www.familjeliv.se/forum/thread/80358345-vi-som-ar-kritiska-till-sveriges-handhavande-av-pandemin/1/nick/80626083
    www.familjeliv.se/forum/thread/80094028-greta-borde-vara-tyst/1/nick/80102810
    www.familjeliv.se/forum/thread/79873249-ar-det-inte-markligt-att-svenska-man-blir-sa-oerhort-provocerade-greta-thunberg/1/nick/79876806
    www.familjeliv.se/forum/thread/79589367-fortjanar-greta-thunberg-nobels-fredspris/1/nick/79697079

    Lycka till, hursomhelstSolig
    Tja, nu var det ju du som påstod att folk uttrycker sympati för Greta Thunberg för att samla likes. Jag brukar med stort nöje läsa liknade betraktelser, det finns en nyauktoritär telepat här på Familjeliv som en gång skannade alla svenska miljöpartister och nöjd konstaterade att nästan ingen av dessa innerst inne tror på det de säger sig innerst inne tro på.Skrattande

    Nu när du i inlägget skriver att ingen tror på det jag skrev så antar jag att du antingen har tagit fram telepatiparabolen, alternativt att du i likhet med vissa andra har för vana att förstärka ditt jag med ett vi.

    Min gamla mormor som var ett klarsynt och rättfram kvinna brukade ofta bemöta pluralsurfare med frågan "Du och dina löss?" eller konstaterandet "Vi - sa svinskiten".

    Missförstå mig inte. Jag tycker inte att du nödvändigtvis behöver stärka ditt jag genom att bli säkrare på det du tror på och själv våga stå för detta. Dina länksamlingar och ditt pluralsurfande är företeelser jag förknippar med det nyauktoritära klustret.

    Företeelsen pluralsurfande är dessvärre inte helt och hållet begränsad till det nyauktoritära klustret - den verkar i viss mån också sammanfalla med en viss brist på språkförståelse.
  • FDFMGA
    klyban skrev 2020-09-05 13:58:19 följande:
    FHM arbetar inte med appar  i sig, det är MSB jobb om det får uppdraget uppstartat igen.
    Precis.

    MSB höll väl på rätt länge med appen som aldrig blev verklighet.
  • klyban
    FDFMGA skrev 2020-09-05 14:04:06 följande:
    Precis.

    MSB höll väl på rätt länge med appen som aldrig blev verklighet.

    Och de lär ju ha kompetens kvar på nått sätt, även om appen stoppades.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Dr Nail
    FDFMGA skrev 2020-09-05 14:04:06 följande:

    Precis.

    MSB höll väl på rätt länge med appen som aldrig blev verklighet.


    Det var väl aldrig en smittspårningsapp?

    Dessutom sket de i den efter att FHM sa att den inte behövdes.
  • FDFMGA
    klyban skrev 2020-09-05 14:17:21 följande:

    Och de lär ju ha kompetens kvar på nått sätt, även om appen stoppades.


    tja, de fick en räkning på fyra miljoner från Aleris (Platform24 Healthcare) som utvecklade den tänkta appen. Om jag minns rätt så fick de också kritik för att de aldrig gjorde någon upphandling av apputvecklandet.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin