Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Här beskrivs den finska appen - liksom den tyska.. ännu verkar inte appen göra någon skillnad på macronivå.
www.dn.se/nyheter/varlden/finland-borjar-smittspara-via-app/
Det finns också en del text om andra appar som inte möter krav på integritet, tex en norsk app och en från GB
Om du skulle vara jättetrevlig mot andra, så skulle jag kanske förstå att du klagar. Men du är ju inte alltid so trevlig heller mot andra.
Och så är det ju lite knepigt att jämföra skrivfel som personen inte gör med flit, med en kaxig attityd, eftersom andra också har sån attityd mot honom. Skulle han då inte ha någon rätt att vara kaxig tillbaka, bara för att han råka ha lite problem med att uttrycka sig i skrift? Tveksamt...
Tar det igen:
Vem är det som är kaxig, egentligen.. Klyban anklagar folk utifrån sina egna fantasier om vad som sagts. Då får han i retur att han utan grund ger sig på folk. Eftersom han aldrig slutar och fortsätter med ny smörja, får han också kommentarer om sin misshandel av språket och sin bristande språkförståelse.
Hade han inte förstört så många trådar med att ogrundat ge sig på andra och vantolka andras skrift, hade man kunnat strunta både i oläsligheten och hans inlägg över huvud taget.
Du menar när jag ställer frågan och den kortsiktiga politiska poängen som inte hör hemma i ett rätt överdrivet faktabaserat ämne.
Tar det igen:
Du menar när jag ställer frågan och den kortsiktiga politiska poängen som inte hör hemma i ett rätt överdrivet faktabaserat ämne.