Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Ok att resa till England nu som London över några dagar?
Enligt invånarna i London är det grönt.
Enligt media orange! :)
www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jpJ1O/folkhalsomyndigheten-avfardade-msbs-coronascenario
Onekligen en olycklig hållning att inta i begynnelsen av ett utbrott av en okänd sjukdom.
Larmen har duggat tätt sen i våras, sjukvården skulle kollapsa,föräldrar borde bilda gemensamma aktionsgrupper för att få okunniga myndighetr och regeringen att inse att skolorna utgör veritabla smitthärdar.
Här på FL skrev formunets mest ihärdiga SD-aktivist att det bara återstår veckor innan Sverige med bred marginal har passerat Belgien, Storbritannien, Italien och Spanien i statistiken över andelen döda i covid-19.
Idag återgår Region Stockholm till normalläge - antalet smittade som behöver sjukhusvårtd är så få att inga extra åtgärder - som inte den vanliga verksamheten kan hantera - behövs.
www.svd.se/region-stockholm-avslutar-stabslage
Det är ingen hållning man presenterar där, utan som myndighet förklarar sin expertis.
Även måste man också förstå att expertis av denna arten hanterar bevis, och de saknades.
Sen den beklagliga att lugna där man är för vaga.
Dock drar man en del felaktiga slutsatser av denna MSB enkät, det är bara hypotetiskta frågor.
Vad vi inte visste då att vi redan hade en bred samhällsspridning, som inte syntes än.
Inte oroa, det har jag alltid retat mig på, men lärt mig folk är dumma och springer köper toapapper istället för att låta hjärnan arbeta.
Så det är delat då en del behöver lugnas, hur man tillfredsställer dessa två vet jag inte ens hur det ska gå till.
Man ska vara medveten om att såna här varningar dyker upp varje år.
Och vi vet vad ropa varg leder till, folk slutar att bry sig.
Det är alltid intressant att vi kan föra en kommunikation med folket och det tar sitt ansvar i stort.(För det är alltid några stolpskott som är i förnekelse eller skiter i det)
Jag förväntar mig nya utbrott, men är förvånad att vi inte reda fått ett rejält.
Man ska stärka äldrevården hör jag med 4 extra miljarder, men frågan är om det räcker för framtida hanteringar på virus och skydda de äldre.
Inte kollay i detalj vad man vill satsa på i äldrevården, och om nu det finnes redan nu.