Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Personligen är jag förvånad, då jag hade förväntat mig en ökad smittspridning vid detta laget och rätt så betydande en.
Jag förväntar mig fortfarande en sådan spridning, men börjar misströsta man har fel.(inte för man blir besviken som så, men jag känner som att den är ändå förväntad att öka i magnitud igen)
Men lyfter man blicken mot andra länder som hade samma hand utdelad som oss, så ser man kraftigt ökad smitta.
Så man ställer sig frågan varför, och detta helt utan munskyddstvång ska man tillägga.
Vi är som i att avstämma hur det ser ut med underdödligheten, inte dig personligen.
Det har ju gått några veckor sedan jag tittade på dessa, och vore intressant och veta vad vilken trend det är med detta.
Så klart de har koll på andra länder, det har även vi.
Det är långt kvar och mycket kan hända, men vi hoppas att vi håller i och håller ut detta maratonlopp.
Så kanske vi ser ett vaccin som hindra smittspridningen lite nästa år, och så att smittspridningen får det svårare breda ut sig och att samhället kan börja fungera mer normalt än nu.
Dock slutet på dagen så tror jag detta är nått vi alla får gå igenom varken vi vill eller ej.
Inte vet jag, men det dyker säkert upp någon kommentar om varför. Kanske redan på presskonferensen imorgon. Om vi säger så: Det lät som om de hade något slags underlag på det.
Vi är som i att avstämma hur det ser ut med underdödligheten, inte dig personligen.
Det har ju gått några veckor sedan jag tittade på dessa, och vore intressant och veta vad vilken trend det är med detta.
Så klart de har koll på andra länder, det har även vi.
Kan du inte hitta någon media som tagit upp detta och fråga dom vad de fick det ifrån?
Vore ju trevligt och reda ut begreppen kring appen, jag vet kritiken emot den, men inte inställningen.