• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 21:08:24 följande:
    Ja, det är ju jobbigt att just jag missfgörstår. Man måste nog vara hen den dära klyban för att förstå dig rätt.
    Det intressanta är att du gav upp prata om årskullar direkt, i ett rent sakligt inlägg om årskullar och att det är också en viktig del och titta på 
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Padirac
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 21:08:24 följande:
    Ja, det är ju jobbigt att just jag missfgörstår. Man måste nog vara hen den dära klyban för att förstå dig rätt.
    Det är uppenbart att du inte förstår att det inte är OK att bete sig hur som helst. Hjärta

Gillar du nivån?  Är det här det du vill bidra med i tråden? Är det OK att andra behandlar dig på samma sätt som du behandlar dem?

Det är upp till dig, om det inte går hem så är det så det är.
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-09-09 21:16:55 följande:
    Det är uppenbart att du inte förstår att det inte är OK att bete sig hur som helst. Hjärta

Gillar du nivån?  Är det här det du vill bidra med i tråden? Är det OK att andra behandlar dig på samma sätt som du behandlar dem?

Det är upp till dig, om det inte går hem så är det så det är.
    Du verkar ju inte begripa långt mindre följa ditt eget råd, varför svarar du inte på det som är meningsfullt för dig att svara på? Dvs, henom klybans inlägg och inte mina?

För mig är det uppenbart att du accepterar ett beteende hos hen klybben som du inte annars vill acceptera. Det är väl i samma linje som en del andra i tråden som inte vill bli jämförda med hen trots att de ger sken av att hen spelar på samma intellektuella planhalva som dem.

Korrigeringarna borde riktas åt annat håll eller i alla fall åt mer än ett håll för att alls kunna betraktas på ens det minsta trovärdiga. 
  • Padirac
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 21:24:33 följande:
    Du verkar ju inte begripa långt mindre följa ditt eget råd, varför svarar du inte på det som är meningsfullt för dig att svara på? Dvs, henom klybans inlägg och inte mina?

För mig är det uppenbart att du accepterar ett beteende hos hen klybben som du inte annars vill acceptera. Det är väl i samma linje som en del andra i tråden som inte vill bli jämförda med hen trots att de ger sken av att hen spelar på samma intellektuella planhalva som dem.

Korrigeringarna borde riktas åt annat håll eller i alla fall åt mer än ett håll för att alls kunna betraktas på ens det minsta trovärdiga. 
    Jag skrev ju att jag skulle följa din nivå (inte mina råd), men det gillar du tydligen inte. 
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-09-09 21:31:05 följande:
    Jag skrev ju att jag skulle följa din nivå (inte mina råd), men det gillar du tydligen inte. 
    Hur gillar jag det inte? Genom att jag svarar? Genom vad jag svarar? Du skriver ju i alla fall inte på något sorts egenpåhittad variant av rövarspråk. Det finns därmed inte en chans att jag skulle ogilla situationen på det sätt som jag gör med henoms ideliga inlägg och särskilt hens "svar" på mina inlägg. Om det är meningsfullt? Nä. Knappast. Men det är det ju inte mycket som varit i den här tråden efter det märkliga övertagande den fick genomgå, så ... öh - den här försämringen som du pådyvlar den nu är i det stora hela en bagatell. 
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 21:36:27 följande:
    Hur gillar jag det inte? Genom att jag svarar? Genom vad jag svarar? Du skriver ju i alla fall inte på något sorts egenpåhittad variant av rövarspråk. Det finns därmed inte en chans att jag skulle ogilla situationen på det sätt som jag gör med henoms ideliga inlägg och särskilt hens "svar" på mina inlägg. Om det är meningsfullt? Nä. Knappast. Men det är det ju inte mycket som varit i den här tråden efter det märkliga övertagande den fick genomgå, så ... öh - den här försämringen som du pådyvlar den nu är i det stora hela en bagatell. 
    JA, se vad du skrev, så ser du din nivå.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Padirac
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 21:36:27 följande:
    Ok, så du gillar det eller gillar det inte?
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2020-09-09 21:39:39 följande:
    JA, se vad du skrev, så ser du din nivå.
    Jag ser vad jag skrev. Ta en titt på något - eller varför inte alla - av dina alster du, apropå "nivå". 
    Padirac skrev 2020-09-09 21:40:45 följande:
    Ok, så du gillar det eller gillar det inte?
    Det är mig relativt likgiltigt i ditt fall. Du kan åtminstone komponera fullständiga och förståeliga meningar och vet hur man söker efter respektive tolkar information, det är värt respekt om än inte alltid gillande (gällande tolkningen). Folk som är allmänt extremt inkapabla men som ändå försöker dra hån över andra däremot, de får naturligtvis ingen respekt. 
  • FDFMGA
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-09 20:20:53 följande:
    För att citera Klyban, så fick ju Spanien, Italien och Belgien en annan hand tilldelade sig. Spanien och Italien har många hushåll med tre generationer och mer tradition med fysisk närhet. Belgien är en knutpunkt för flyg från Kina till Europa. Vad beträffar GB vet jag inte riktigt vad som gjorde att de fick stora problem. 
    Sedan finns det ju även länder som Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Holland osv som stängde ner mer först och nu öppnar mer. 
    Märkligt hur ofta ditt kluster hänvisar till klyban - försök tänka lite själv och kom med lite egna formuleringar. Det blir lite mer spänst i kritiken då, tror jag.

Ett tankefel du och dina medkritiker ofta gör är att ni bortser från det senaste århundradets förändrade resemönster. Tänk bort hästen och droskan och föreställ er resemönster där flyget spelar en betydande roll och där man inte alls nödvändigtvis tillbringar en vecka på reande fot genom grannlandet när man beger sig ut i världen och ytterligare en på vägen hem.

Om du ändå insisterar på att jämföra grannländer så testa med Holland och Belgien, Belgien hade en betydligt hårdare lockdown som dessutom infördes tidigare än den milda varianten i Holland. Nu påstår jag inte att Belgien hittills har haft så hög andel döda för att de hade en tidig lockdown, utan även i detta fall bör man inse en del har förändrats sen Mobergs utvandrare spände hästen för vagnen och begav sig ut i världen.

Men jag har en viss förståelse för att du inte ville resa hem till Sverige i sommar mot bakgrund av hur du ser på resevanor och resealternativ.
  • Padirac
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 21:54:02 följande:
    Jag ser vad jag skrev. Ta en titt på något - eller varför inte alla - av dina alster du, apropå "nivå". 

Det är mig relativt likgiltigt i ditt fall. Du kan åtminstone komponera fullständiga och förståeliga meningar och vet hur man söker efter respektive tolkar information, det är värt respekt om än inte alltid gillande (gällande tolkningen). Folk som är allmänt extremt inkapabla men som ändå försöker dra hån över andra däremot, de får naturligtvis ingen respekt. 
    Så att bemöta de du uppfattar som korkade med personliga påhopp slutade du inte med i grundskolan. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin