KlantSmurfen skrev 2020-09-05 01:51:22 följande:
" ...men det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person. "
Finns det verkligen såna? Man kan ju undra hur de blivit uppfostrade.
Är det därför "vissa" ordbajsat högerextrem och andra dumheter när jag inte hållit med?
Apropå ingenting #1 vill du vara snäll och citera inlägget där jag påstått:
FDFMGA skrev 2020-09-02 07:17:52 följande:
#5263klyban skrev 2020-09-02 07:05:30 följande:
Misstänker det inte finns nått intresse att tolka nått, än åt ett håll.
Jag tyckte jag skulle kolla upp KlantSmurfens beskrivning att de som anser att Sveriges coronastrategi är korrekt inte gör mycket annat än att lajka varandras hyllningar.
Går du igenom den här tråden så kan du lätt konstatera att det i verkligheten ser lite annorlunda ut. För övrigt brukar det även vara så i mer politiska trådar där nyauktoritära gillar varandra.
Själv tycker jag att företeelsen är rättt oförarlig, ehuru en smula jagsvag.
Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla!
Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
och vet du? de länkar aldrig
...Någon som vet varför?
Jag bad någon att h*n skulle länka till "stormar mot Greta inlägg" men ingen länk...
Man skulle kunna tro att det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person och "fantiserar" om vad man skrivit.
Vad tror du om det?
Är jag paranoid eller finns det så korkade patetiska snötter?
Apropå ingenting #2:
Hur lång tid tog det att räkna likes?
Apropå ingenting #3:
Jag har missat vad "nyauktoritär" är för något...Är det en sån där jagsvag keyboard warrior som kompenserar för något med någon slags inbillad auktoritet eller är de lite auktoritär IRL så att de i alla fall vågar ha en egen åsikt?
Någon skulle länka till "stormar mot Greta inlägg" men ingen länk...
Fel person att fråga. Jag delar inte kritikerklustrets fokus på den person du kallar ad hominem. Jag läser inte ens alla hans inlägg i den här tråden, precis som jag inte läser alla dina eller för den delen ens alla av någon annan skribent i tråden.
Jag är för övrigt naturvetare och anser att pojkboksvetenskap som att tro sig kunna avgöra om personer låtsas bry sig för att få likes skulle platsa i det tänkta tv-programmet "Vi i telepatiska femman"
Det tog inte särskilt lång tid att kolla hur många gillande/ogillanden du, jag och Påven Johanna hade fått i tråden, kanske 10 minuter. Och resultatet var ju det förväntade, alltså att "Vi i telepatifemmans" svar inte stämmer, åtminstone inte för den här tråden.
Testa att googla på nyauktoritär så kan du få lite vägledning.
Ett annat tips är att bilda en sluten diskussionsgrupp där ni kan diskutera hur klyban kränker er utan att riskera att någon utanför intresseklustret reagerar.
Och så måste jag ju fråga hur det går med kampen mot den manshatande Gillettereklamen. Har den rönt framgång eller har du liksom fastnat med fjunet i brevlådan?