• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-09-04 07:35:33 följande:
    Okej, säger du att AndreaBD och FDFMGA båda är besatta av din person så är det väl så då, även om jag själv inte hade trott det (jag tror inte att någon människa är besatt av din person). 

Jaså, varför pratar du bara personliga saker då för
    Det är vad man kan kalla för självförklarande, men såklart, man kan ju alltid sluta med argumentera min person, så vi andra klarar av att se att du inte är besatt av mig som person.

Intressant att även detta inlägg saknar och är kliniskt rent saklighet, man ställer sig frågan varför du är här som inte vill diskutera det du citerar.
    Så varför ville du inte prata om varför KD återfinns så ofta i dessa neddragningar....

Och nej, det är du som säger det, vet du inte vad du skriver längre?

FDFMGA skrev 2020-09-04 08:04:56 följande:
    Hmm, jag tror inte att det finns någon i tråden som är besatt av klybans person - men det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person.

Apropå åsikter - tror du att det är möjligt att ta reda på den asymptomatiska smittspridningens andel av den totala smittspridningen - och i så fall hur?

Jag får uppfattningen att vissa inom kritikerklustret anser att man ska ta ett påstående om att en person kände sig helt frisk när hen smittade för givet.

Det är ju ungefär lika genomtänkt som att fråga de som sitter i fängelse om de är skyldiga till de brott de dömts för och sen trumpeta ut att rättsväsendet är en fullständig katastrofSkrattande

Det låter lite som att de inte vet hur en diskussion går till, jag tycker det är roligt dessa utfall de gör mot min person.

Och och efter  ALLA dessa år, så fattar dom inte än att jag bryr mig inte ett jävla skit om attackerna på min person.
    Dock berättar det en hel del annat för mig, och att de har gett sig in i en diskussion som de inte riktigt förstår sig på, och när fakta som komemr stör deras "bild", så går man och tror min person är ett argument för nått.

Klustersmitta är väl inget som någon säger emot att det kommer ske fler än en gång till.
    Men vad exakt tror man sig säga med lufta klustersmitta, för vi vet ju redan att patogener som COVID-19 alltid komma andas in och ut.
    Och att vi verkar vara inne i en klustersmitta fas, det berättar ju även att FHM säger att mer riktade åtgärden kan kanske nu uppstå om det krävs.

Och denna maniska upprepande av asymptomatiska, är lite fundersamt.
    Speciellt efter dessa 2500 stycken test där inte ett enda prov var positivt, så blir man mer fundersam.
    Och för bli än mer fundersam, så har vi också där FHM säger vid djupare intervjuer att patienten visst haft symtomen när man grävt djupare.(Skulle vilja ha mer om detta, för det är av intresse)

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • AndreaBD
    Anonym (ABC) skrev 2020-09-03 23:28:37 följande:
    Det finns olika typer av smittspårningsappar. Det finns ingenting i den finska appen som en hackare skulle kunna använda mot användaren. Läs den här texten, plus den jag länkade till tidigare, så kommer du att förstå.

www.hbl.fi/artikel/coronablinkern-har-respekt-for-anvandarens-integritet/
    Okej, okej. Jag har läst det nu. Jag hade inte bråttom med det för att det egentligen inte spelar någon roll för diskussionen. Personligen är jag ju inte misstänksam över såna appar överhuvudtaget. Men om andra är det och inte heller läser på, så lär det ju inte funka. Man måste ju ha många som laddar ner den. 

Visserligen skulle man kunna förklara på nyheterna och göra stor reklam för den då. Man har ju förklarat att just nu såg man inte att fördelarna skulle överväga eventuella risker. Det är samma sak som med maskerna - det är mycket man kan göra, men man bör egentligen inte göra för många olika saker, för då kan det bli för splittrat. Risken är ju då att inget hjälper tillräckligt mycket, för att det inte utvecklar sin potential. Då blir det bara lite av varje. Jag tror nog att det är mest såna funderingar: Hur mycket hinner vi introducera till full potential  och i rätt fas. 
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-03 23:57:59 följande:
    I ett parallellt universum kunde vi ha startat en tråd tillsammans för att klaga på svensk sjukvård tillsammans ... intressant ...
    Jag har tyckt att den är dålig sedan jag kom hit för 30 år sedan. Och det har inte hänt mycket i 30 år. Inte mycket positivt i alla fall. 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2020-09-03 23:59:41 följande:
    Det är inte svårt och med dom attackerna man gjort mot sjukvården.
    Det är klart, om man inte lägger tillräckligt med pengar på det, inte har tillräckligt med personal, så är det ännu svårare att det ska bli bra. 
  • AndreaBD
    Pope Joan II skrev 2020-09-04 07:35:33 följande:
    Okej, säger du att AndreaBD och FDFMGA båda är besatta av din person så är det väl så då, även om jag själv inte hade trott det (jag tror inte att någon människa är besatt av din person). 
    ????? Vem säger sånt? 
  • AndreaBD
    Anonym (ABC) skrev 2020-09-04 08:30:56 följande:
    Ur ett praktisk perspektiv har det ingen betydelse om asymptomatisk smitta faktiskt innebär bokstavligen just precis det, eller om personen ifråga trots allt hade någon liten känning någonstans i kroppen. Stress, sinnesstämningar, trötthet, olika kroniska symptom, allt det påverkar hur bra man lyckas uppfatta kroppens signaler.

En person som uppfattar sig som symptomfri är ute bland folk och bidrar till att smittan sprids. Det är den verklighet man måste förhålla sig till då man planerar olika åtgärder som ska minska smittspridningen. Sen kan man diskutera sig blå om huruvida asymptomatiska smittspridning existerar eller inte, verkligheten är vad den är ändå.
    Det ligger något i det förstås. Ändå kan jag tycka att en del människor då bör vara mer uppmärksamma, så att de kanske ändå märker att de har symptom. Många leds nog för mycket av önsketänkande där, om de har i bakhuvud att just idag vill de inte vara borta ifrån jobbet så övertygar de sig själva att det inte är något. Men där bör man kunna skärpa till sig lite mera. 
  • klyban
    AndreaBD skrev 2020-09-04 09:18:10 följande:
    Det är klart, om man inte lägger tillräckligt med pengar på det, inte har tillräckligt med personal, så är det ännu svårare att det ska bli bra. 
    Vi får kräva att man börjar prioritera vården lite mer.
    AndreaBD skrev 2020-09-04 09:19:12 följande:
    ????? Vem säger sånt? 

Pope säger det , ingen annan Tungan ute
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2020-09-04 09:19:12 följande:
    ????? Vem säger sånt? 
    klyban säger det i den del av inlägg #5420 som riktar sig till mig. Han vet kanske inte om att det är det han säger i inlägget, men så är det i alla fall. Du kan läsa det själv. 
  • Padirac
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-03 23:33:03 följande:
    Hidden symptoms torde tyda på att inga symptoms märktes. 

Jag roade mig med att leta efter vad google gav för svar om jag fråga de efter hidden symptoms - inget av svaren var att symptom inte märktes.

Hidden symptoms är inte det du tror att det är.

Så asymptomatisk smittspridning från affärsmannen från Johannesburg var det inte fråga om.
  • AndreaBD
    Pope Joan II skrev 2020-09-04 09:34:28 följande:
    klyban säger det i den del av inlägg #5420 som riktar sig till mig. Han vet kanske inte om att det är det han säger i inlägget, men så är det i alla fall. Du kan läsa det själv. 
    Jo, det stämmer. Och jag läste det då också och tänkte att han nog menar andra. Han måste ju mena de som tjafsar med honom. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin