Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Var inte det om Sverige?
Om vi tänker på det Tegnell sa i tisdags tror jag det var.
Här är det datainspektionen som har invändningar kan jag tänka mig.
Och stöd av lagen.
Men det hindrar ju inte att folk kan använda en app på frivilligbasis, men i regi av en myndighet, då hindrar nog lagen detta initialt.
Men kanske man kan få hjälp av riksdagen och ge ett tillfälligt undantag, det skulle kanske funka.(Är inte så insatt i den delen, så kanske finns hinder jag inte är medveten om)
Jag kan inte, då min mobil är för kass.
Och tänker inte köpa en ny innan denna är sönder helt.
Andra har inte ens smartmobiler.
Men hade jag kunnat så hade jag säkert kunnat installera den.
Absolut. Det ÄR ett stort lidande. Samtidigt hade det ju då inte varit bättre med ännu mer isolering genom lock-down. Det hade inte heller gått för de som måste ha hjälp. Sånt måste man nästan hitta lösningar för på lokal nivå.
Allt du tar upp här är beroende på hur omfattande smittspridningen är. Så för 26:e gången. Detta funkar i Finland så länge det är få smittade. I Sverige, med många smittade KAN DET INTE FUNGERA.
Är vården så lik? Den är i alla fall dålig i Sverige. Tyskland är så mycket bättre. Och det är självklart kopplat till hur mycket pengar man investerar i den och hur mycket personal man har. Man får ingen bra vård med billig-lösningar. Men just i pandemi så var det också chefer som inte fick till att sätta om i praktiken det som rekommenderats av FHM.
Var inte det om Sverige?
Om vi tänker på det Tegnell sa i tisdags tror jag det var.
Här är det datainspektionen som har invändningar kan jag tänka mig.
Och stöd av lagen.
Men det hindrar ju inte att folk kan använda en app på frivilligbasis, men i regi av en myndighet, då hindrar nog lagen detta initialt.
Men kanske man kan få hjälp av riksdagen och ge ett tillfälligt undantag, det skulle kanske funka.(Är inte så insatt i den delen, så kanske finns hinder jag inte är medveten om)
Jag kan inte lagen heller så väl, dock vet jag att man ofta lyfter integritetkränkande och saker som liknar en app.
Jag får väl dyka djupare och ta reda på vad som gäller, men först en tupplur, sen rensa lingon och sen kanske kanske.
Det har varit så i andra länder och jag utgår ifrån att man har undersökt om svenskarna är villiga att ladda ner den appen. Socialstyrelsen gör ju enkäter hela tiden.
Nej, jag är inte heller nojig och jag skulle också använda en sån app. Men om man vet att inte tillräckligt många kommer att göra det, då kan man ju fundera på om det då inte är slöseri på pengar.
En sak som ofta kommer upp med sjukvården och neddragningar, är just KD.
Finns det någon förklaring till detta?
Får du känslan av att man kommer gå berzerk om viruset tar fart igen?
Alltså mer än klusters lite här och lite där.
Den tråden har jag lagt bakom mig, och kan inte minnas nått otrevligt med den alls, mer än en person.
Andrea står på ett helt annat ställe än dig, och är intresserad och av se mer än en sak.
Och är inte det minsta rädd att byta åsikt om fakta leder någon annanstans.
Skulle säga det samma om FDF, som även plockar in andra aspekter, speciellt när det pratas om annat.
Dock är deras besatthet om min person oerhört roande.
Finner detta rätt märkligt, och att detta är kristna som jag inbillade mig brydde sig om människor.
Men det låter faktiskt om man använder budget och "ni får väl sparka då om ni inte kan hålla budget", och föra över vård till privata bolag och hoppas ingen märker detta.
Detta verkar ju ha förgått rätt länge, för det är rätt ofta KD namn dyker upp i dessa neddragningar.
Vi får hoppas att pandemin stoppar upp detta och börjar allokera vården där den hör hemma, och till de flesta.
Och att KD idag är synkroniserade med SD är rätt udd, vad säger alf om detta?