• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Anonym (sant)
    Padirac skrev 2020-09-05 11:27:54 följande:
    De som fått smittan en andra gång verkar ha råkat på en annan variant av viruset - och de har haft milda symptom.   Frågan är hur mycket dessa smittar andra om social distansering upprätthålls. 
    Hur mycket de smittar har jag ingen aning om, men en av de nämnda hade inga symptom alls som jag förstod, han som smittats av en ny variant av c19? 
  • Padirac
    Anonym (sant) skrev 2020-09-05 11:30:19 följande:
    Hur mycket de smittar har jag ingen aning om, men en av de nämnda hade inga symptom alls som jag förstod, han som smittats av en ny variant av c19? 
    Jag vet inte vilken person du refererar till,men jag läste om en person som först smittat av den i Wuhan ursprungliga variationen av sarscov2-viruset, för att vid ett tillfälle ganska nyligen smittats av den i europa (och andra världsdelar)  vanligaste variationen D614G.  Personen hade vid fösta tillfället lindriga symptom och vid andra tillfället små men noterbara symptom.

Var det kanske i Singapore personen bodde? 

Hur mycket en person smittar beror på två, eller tre då, olika saker, hur mycket virus har personen i kroppen, hur mycket virus ger personen ifrån sig genom att skrika, sjunga, dela glas eller visselpipor,  kladda i mun och näsa och pilla på saker som andra tar i - och vilken social distans personen kan hålla i närheten av andra, dvs hur mycket eller lite personen vistas i trängsel i i utrymmen med långt luftombyte 
  • klyban
    pyssel skrev 2020-09-04 21:25:15 följande:
    Tar det igen:

Q.E.D. ------------->------------>------------>
    Testa lite saklighet, så säger man nått.
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-04 21:44:58 följande:
    Hahaha, precis! Fast han fick inte in det där med agenda och narrativ denna gång!
    Man vet ju inte var man ska börja ...
    Politisk poäng? Kortsiktig? Överdrivet ämne? Faktabaserat ämne? 

Klyban, du specificerar inte vilken fråga du refererar till. Och syntaxen är åt skogen, du ställer alltså en fråga och ... då väntar man sig en fortsättning där som bygger vidare på resonemanget, dvs vad händer när du ställer en fråga. Sen skriver du något om en kortsiktig poäng, utan att förklara vad den har att göra med din fråga.

Tyvärr, ditt inlägg säger noll, ingen kan förstå den utan tolk (dvs Andrea). 

Ja, det är en fråga man ställer på vissa beteenden i diskussionen, och där man ska glömma allt och påstå saker som inte har någon som helst betydelse för COVID-19.
    Som till exempel att prata om luftburna smittor som mässlingen och TBC.

Substanslöst det visar sig som i det citerade, visst är det lustigt att saklighet är så jobbigt för dig, undra varför är det en politisk agenda som får dig göra det?
    USA är om Sverige nu, och har en svårkontrollerad spridning, med testresultat som legat på över 10% av de testade och positiva.
    Sverige har tagit den andra vägen, och tryckt till baka viruset med intelligens och och långsiktig strategi, där man inser viruset kommer inte försvinna på länge.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2020-09-05 01:51:22 följande:
    " ...men det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person. "
    Finns det verkligen såna? Man kan ju undra hur de blivit uppfostrade.
    Är det därför "vissa" ordbajsat högerextrem och andra dumheter när jag inte hållit med?

Apropå ingenting #1 vill du vara snäll och citera inlägget där jag påstått:

Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla! Snälla!
    Ibland blir jag paranoid och får för mig att de som skriver om mig är patetiska lögnare´ så jag ber dem länka till inlägget/inläggen
    och vet du? de länkar aldrig smile3.gif ...Någon som vet varför?
    Jag bad någon att h*n skulle länka till "stormar mot Greta inlägg" men ingen länk...
    Man skulle kunna tro att det finns vissa som medvetet eller omedvetet inte förmår skilja mellan åsikt och person och "fantiserar" om vad man skrivit.
    Vad tror du om det?
    Är jag paranoid eller finns det så korkade patetiska snötter?

Apropå ingenting #2:
    Hur lång tid tog det att räkna likes?

Apropå ingenting #3:
    Jag har missat vad "nyauktoritär" är för något...Är det en sån där jagsvag keyboard warrior som kompenserar för något med någon slags inbillad auktoritet eller är de lite auktoritär IRL så att de i alla fall vågar ha en egen åsikt?
    Någon skulle länka till "stormar mot Greta inlägg" men ingen länk...
    Vad är sakligt om COVID19 här, undrar då jag inget ser, så kan du utveckla ditt resonemang med nått som går och ta på och med COVID-19?
  • Anonym (sant)
    Padirac skrev 2020-09-05 11:42:51 följande:
    Jag vet inte vilken person du refererar till,men jag läste om en person som först smittat av den i Wuhan ursprungliga variationen av sarscov2-viruset, för att vid ett tillfälle ganska nyligen smittats av den i europa (och andra världsdelar)  vanligaste variationen D614G.  Personen hade vid fösta tillfället lindriga symptom och vid andra tillfället små men noterbara symptom.

Var det kanske i Singapore personen bodde? 

Hur mycket en person smittar beror på två, eller tre då, olika saker, hur mycket virus har personen i kroppen, hur mycket virus ger personen ifrån sig genom att skrika, sjunga, dela glas eller visselpipor,  kladda i mun och näsa och pilla på saker som andra tar i - och vilken social distans personen kan hålla i närheten av andra, dvs hur mycket eller lite personen vistas i trängsel i i utrymmen med långt luftombyte 

Ja, Singapore stämmer.
  • klyban
    Anonym (sant) skrev 2020-09-05 11:30:19 följande:

Helt sant, men vi vet att det inte är skyhögt och med den tid som gått.
    Jag skulle gissa på att det smittar lite över medel bland patogener.

Det rapporters om mer smittsamma strains, dock verkar den inte var hos oss riktigt.
    Såg vi hade 1,6% som testades positiva, USA körde på en bra bit över 10% ett tag, vad siffran är jsut idag vet jag inte.Men med antalet nya smittade så är siffran fortfarande betydande.

• FDFMGA
    KlantSmurfen skrev 2020-09-05 09:40:10 följande:
    och som vanligt ingen länk till något inlägg...det var ju...oväntat...

After going woke and losing $8 billion, Gillette embraces masculinity again | The Post Millennial - News, Politics, Culture, and Lifestyle
    amp.thepostmillennial.com/after-losing-8-billion-gillette-embraces-masculinity-again/

Hur går det med att länka till inläggen?

Ett tips, ljug inte om det folk skriver.

Hur går det med att länka till inläggen?
    Jag sparar inte på länkar - men jag minns att du mellan varven har haft samlingar så omfattande att bör ha gett scrollandet ett renässans i vissa trådar.

I synnerhet samlingen du trodde länkade till artiklar som skulle beskriva evolutionspsykologi var av en sådan omfattning att den kan ha gett dig ett eller annat gillande.

Men hur har det gått med din forskning kring den manshatande Gillettereklamen - har den fått många likes?

Lycka till, hursomhelstSolig
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2020-09-05 11:55:50 följande:
    Jag sparar inte på länkar - men jag minns att du mellan varven har haft samlingar så omfattande att bör ha gett scrollandet ett renässans i vissa trådar.

I synnerhet samlingen du trodde länkade till artiklar som skulle beskriva evolutionspsykologi var av en sådan omfattning att den kan ha gett dig ett eller annat gillande.

Men hur har det gått med din forskning kring den manshatande Gillettereklamen - har den fått många likes?

Lycka till, hursomhelstSolig
    Beklagar, började skriva ett uppsving men tänkte ändra till en renässans, så blev det dock inte.Glad
  • Padirac
    Anonym (sant) skrev 2020-09-05 11:51:32 följande:

Ja, Singapore stämmer.
    Det finns också i media en liknande historia om en återinfekterad person i Hongkong där uppgifterna går isär om symptom den andra gången.
  • Anonym (ABC)
    Padirac skrev 2020-09-05 11:21:32 följande:

Här beskrivs en del möjliga problem

threatpost.com/google-apple-contact-tracing-system-cyberattacks/155287/

?Anyone who passes by a ?bad? beacon would log the RPIDs

Det räcker inte med att passera för att koden ska delas ut, man ska ha varit nära varandra en längre tid.

Linking together multiple RPID pings could expose users? daily routines,

Koderna byts väldigt ofta, hur får man då ihop en daglig rutin för någon med att samla upp dem?

not try to centralize the decentralized model that Apple and Google have presented ? which keeps users? data on their devices.

Koderna min telefon samlar upp finns bara på min telefon.

?Also, developers shouldn?t share any data over the internet beyond what is absolutely necessary: Just uploading diagnosis keys when an infected user chooses to do so,? they wrote.

Just så här fungerar den finska appen.

Developers also should exercise transparency with their users about what data the app is collecting,

Den finska appen har öppen källkod. Det är ingen idé för mig att leta reda på den och gå igenom den, jag förstår ändå inget av den. Jag hörde en intervju med en tidigare kritiskt inställd professionell hackare som sedan gick igenom källkoden, och därefter ändrade åsikt.

collect users? geographic locations

Det gör den inte.

Vad har jag missat?
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin