Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
....Sverige har dessutom goda möjligheter att inte bära knivar på offentliga platser och just därför är det upp till befolk.....eller...vänta lite.
Tråden jag länkar till har på sätt och vis relevans för denna tråd, såtillvida att covid-19 slår så olika hårt.
När det påstås att män blir misshandlade nästan lika ofta som kvinnor i nära relationer så sätter man likhetstecken mellan t ex min sjukdom och de som blir svårt sjuka eller går en plågsam död till mötes i covid-19.
Ska man diskutera våld i nära relationer bör man inte bortse från hur hårt våldet slår, hur många kvinnor som misshandlats till döds eller hur många som fått men för livet, jämfört med hur våldet i nära relationer drabbar oss män.
Själv har jag fått en kudde kastad mot mig en gång, det överlevde jag.
https://www.familjeliv.se/forum/thread/79078549-varfor-far-endast-kvinnor-hata/1/nick/79117664
Det är möjligt att det varit såna länkar i tråden tidigare, men man glömmer. Men fortfarande så verkar man ju inte vara helt överens. Och jag har för mig att även studier och artiklar påstår helt olika saker där.
Det finns också mycket som talar emot det. T.ex. att asymptomatiska människor har så mycket mindre virus i sig som de kan sprida vidare (vilket Tegnell har sagt). Och hur sprider de ens det vidare? Om de inte är sjuka så lär de ju inte gå runt och hosta en massa.
Och det är en massa politiska aspekter inblandade när det gäller USA, så det som Fauci säger kan ju vara färgat av det.
Nej, du skrev väl att en konsekvens av maskbärandet innebar att du snusar mindre.
Ur mitt perspektiv ytterligare ett argument mot maskanvändande.
Nåja, skulle det till äventyrs bli masktvång får jag väl göra ett litet snushål i masken
www.sciencemag.org/news/2020/03/not-wearing-masks-protect-against-coronavirus-big-mistake-top-chinese-scientist-says
Redan tidigt, när vi fortfarande pratade droppsmitta och knappt ens var inne på luftburet (aerosol), redan där insåg forskare effekten av masker även vid "simpel" droppsmitta. Att hålla avstånd är grundläggande, men också:
"This virus is transmitted by droplets and close contact. Droplets play a very important role?you?ve got to wear a mask, because when you speak, there are always droplets coming out of your mouth. Many people have asymptomatic or presymptomatic infections. If they are wearing face masks, it can prevent droplets that carry the virus from escaping and infecting others."