Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Annars är väl snuttefilt ett lämplig detalj till sagostunden.
Min gissning är att allteftersom pandemin klingar av i Sverige men tar fart i länder som panikstängde så kommer kraven på munskydd till alla att bli allt intensivare.
Men det handlar ju om en lika högljudd som liten minoritet - går man ut på stan så är munskydden så ovanliga att man gått och väl kan flytta på sig för när de kommer farande.
Samtidigt är det såklart tragiskt med alla dessa munskyddstvång som resulterar i att smittan bara ökar och ökar.
Här i Stockholm så har ingen avlidit i covid-19 sen förra månaden och det verkar vara sammanlagt sju personer som vårdas på IVA i regionen - så mot den bakgrunden är det inte förvånande att kraven på tvång hörs allt tydligare.
Det var ju du som nämnde den kinesiska underssökningen som enligt dig visade att även europeiska munskyddsbärare uppför sig smittskyddspolitiskt korrekt.
Har du studerat studien
Det var FN eller WHO som gjorde dom beräkningarna om jag minns rätt.
Och det finns flera såna hälsoprojekt som går tillbaka pga COVID-19 krisen.
Ett enkelt medel att skydda både omgivningen och sig själv (bara en sån sak att man blir mindre benägen att röra sig i ansiktet) är ändå inte för mycket begärt.
Jag tror inte du förstår hur en sådan kommission ska vara sammansatt och vad den kommer vara inriktad på.
Och du kommer bli besviken då det inte innehåller billiga och kortsiktiga politiska poänger.
Ja, munskydd är menlöst och ger en falsksäkerhet.
Men du verkar ändå inte med på att detta är ingen kommission som har kortsiktiga politiska poänger är nått man är ute efter.
Utan i kommissionen är man ute efter ta reda på vad som är vad.
Och att säga "jag tror inte du förstår..." är inget personangrepp efter vi förklarat det för dig ett antal ggr.
Det är faktiskt enkelt för dig, du kan ju förstå så är diskussionen över där.
Men frågan är, vill du ens det, för ofta jag uppfattar att du är rätt ointresserad av vad som faktiskt sker, utan mer intresserad att fabulera och påstå saker som inte riktigt stämmer.
Och jag berättar bara vad den är intresserad av, och det är fakta främst.
Och det är en enkel slutsats att komma fram till.
Och jag gör min bedömning på hur du talat här, där du ofta hängett dig till kortsiktiga politiska poänger framför fakta, forskning och saklighet.
Det verkar som du inte vet vad personligt påhopp är.
Har inga kollegor i tråden, dock har vi fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus som klarar pekpinnar för dig.