Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Fortfarande inte direkt kritisk......
Du frågade om jag hade läst den studie jag länkade till, det är med mina mått mätt att göra sig lustig.
Att jag frågar dig varför du bedömer att studien har relevans för oss i Europa ser jag inte som att göra sig lustig på din bekostnad.
Åtminstone inte om du har läst artikeln och bedömer att den är relevant.
Visar studien verkligen att maskanvändning i Europa bidrar till att användarna petar sig i ansiktet i mindre utsträckning?
Tråden jag länkar till har på sätt och vis relevans för denna tråd, såtillvida att covid-19 slår så olika hårt.
När det påstås att män blir misshandlade nästan lika ofta som kvinnor i nära relationer så sätter man likhetstecken mellan t ex min sjukdom och de som blir svårt sjuka eller går en plågsam död till mötes i covid-19.
Ska man diskutera våld i nära relationer bör man inte bortse från hur hårt våldet slår, hur många kvinnor som misshandlats till döds eller hur många som fått men för livet, jämfört med hur våldet i nära relationer drabbar oss män.
Själv har jag fått en kudde kastad mot mig en gång, det överlevde jag.
https://www.familjeliv.se/forum/thread/79078549-varfor-far-endast-kvinnor-hata/1/nick/79117664
??? Enligt vem?
Eller hänvisade du till din egen upplevelse utifrån att man blir mindre benägen att snusa?
Över är det inte, i Skåne har ju smittan ökat lite enligt media, dock har jag inte själv kollat statistiken, har tagit lite semester från covid19-fakta under semestern. Jag kan se varför den ökar, folk beter sig just nu som pandemin är över. I parken kommer folk och lägger sig nära, även om det finns gott om plats, i affärer skiter ungdomar 15-20 och medelålders män (av någon anledning) helt i avstånden i kassorna och på stranden ska vi inte ens tala om. Jag sitter bakom dynerna när jag går till stranden nu, alla ligger annars tätt, tätt. Och skolan börjar snart, med öppna gymnasier. Vi får se hur det blir framöver.