• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • Anonym (Fint)
    Anonym (källgranska!) skrev 2017-12-18 18:14:49 följande:

Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 16:41:32 följande:
    De fyra pojkarna har "ställt upp" på att ha sex med två äldre killar. Det är fel naturligtvis, men vad jag förstått ett inte allt för ovanligt sätt för homosexuella unga män att sexdebutera på.

Du försöker få det att låta som att våldtäkter på barn handlar om vanlig sexdebut bland unga människor. Det är faktiskt något av det sunkigaste jag har läst här på FL.

"Det ena ledde till det andra och Björn ville pröva att suga av honom och sa att det skulle vara jätteskönt. Han sa okej, och Björn gjorde det. Detta var helt nytt för honom, han hade aldrig gjort något sexuellt med någon förut. Sedan föreslog Björn att han skulle utföra oralsex på Björn. Det kändes konstigt, men han gjorde som Björn sa. Han visste att Björn aldrig skulle skada honom. Björn berättade att i Japan blev man byxmyndig när man var 13 år, att i antikens Grekland var den vackraste kärleken den mellan en man och en pojke, samt att i vissa kulturer hade hela stammen sex med en pojke när han fyllde 13 år."

Det här är alltså saxat ur domen.

Sunkigt kanske, men det är av vad jag förstått inte alls ovanligt att det är såhär sexdebuten går till för många homosexuella pojkar. Jag baserar det på den handfull berättelser som jag läst eller fått berättat för mig av homosexuella män. Det är ofta en äldre man/kille som tar pojkens oskuld och inte sällan är pojken minderårig när det sker, vilket räknas som våldtäkt mot barn.

Jag försvarar inte övergrepp mot barn. Jag har aldrig försvarat det. Däremot ser jag en viss gradskillnad mellan det som skildras ovan och att i grupp överfalla, våldta och tortera en kvinna.
  • Anonym (Björn)
    Nimzay skrev 2017-12-19 00:12:38 följande:

Ja, "fint" har rätt i mycket av det i han säger. Men jag tycker fortfarande han är känslokall om han ej bryr sig om när någon råkar illa ut, särskilt om det exempelvis är en ung tjej som ej gjort ett skit för att få människor med vidrig kvinnosyn att komma hit.

Naturligtvis.
  • Anonym (bbr)

Ja, "fint" har rätt i mycket av det i han säger. Men jag tycker fortfarande han är känslokall om han ej bryr sig om när någon råkar illa ut, särskilt om det exempelvis är en ung tjej som ej gjort ett skit för att få människor med vidrig kvinnosyn att komma hit.

Polisen har inte ännu gått ut med upplysningar om gärningsmännen. Hur vet ni vilka de är?
  • Nimzay
    Anonym (bbr) skrev 2017-12-19 00:21:40 följande:
    Polisen har inte ännu gått ut med upplysningar om gärningsmännen. Hur vet ni vilka de är?
    Har jag sagt att jag vet vilka just dessa är? har bara svarat rent allmänt på vad andra skrivit
  • Anonym (Fint)
    Ja, jag är känslokall.

Tror du att känslor, upprördhet, snyftande, handhjärtan eller hysteriska krokodiltårar kommer rädda en enda kvinna från att bli våldtagen?

Det handlar inte bara om människor som kommit hit. Det handlar även om inhemska våldtäktsmän. Hagamannen är exempelvis på fri fot, trots att risken är skyhög att han förr eller senare försöker våldta någon igen. Och han är bara en i mängden.

Vi har en värdegrund i Sverige som gör att vi värnar mer om förövarna än om brottsoffren. Vi vill inte utvisa dömda våldtäktsmän eftersom de riskerar att råka illa ut i sina hemländer. Vi vill helst inte låsa in våldtäktsmän för länge eftersom alla anses förtjäna en andra chans, trots att de våldtagna kvinnorna aldrig fick en första chans att slippa bli våldtagna.

Det är ett genomgående paradigm som präglar hela det svenska samhället och som det finns en stor samsyn kring. Det finns inget politiskt parti i Sverige som på allvar vill utmana det. Vi är för humana tycker vi och vår humanism skapar väldigt mycket elände.

Hade jag varit diktator för en dag i Sverige så hade jag satt upp en galge på Stortorget i Malmö, åkt till första bästa anstalt, hämtat tio redan dömda våldtäktsmän och hängt upp dem i varsin snara på torget. Sedan hade jag utlyst en belöning på hundra miljoner kronor till den eller de som kan ge tips som leder till att de nu jagade våldtäktsmännen grips. Jag lovar att de varit fast inom några timmar. Det finns givetvis folk i Malmö som vet vilka de är.

Sedan hade våldtäktsmännen fått göra de tio redan upphängda kräken sällskap i varsina snaror på Stortorget i Malmö. Inte en jävel hade vågat våldta någon i Malmö efter det.
  • Anonym (bbr)
    Nimzay skrev 2017-12-19 00:24:53 följande:

Har jag sagt att jag vet vilka just dessa är? har bara svarat rent allmänt på vad andra skrivit

Nä men du antar att de är vidriga människor som kommit hit. Vilka är dessa?
  • Nimzay
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-19 00:42:32 följande:
    Ja, jag är känslokall.

Tror du att känslor, upprördhet, snyftande, handhjärtan eller hysteriska krokodiltårar kommer rädda en enda kvinna från att bli våldtagen?
    Nej, jag tror inte att känslor som upprördhet eller snyftande osv i sig gör någon nytta, det är bara löjligt och naivt att tro det. Men i grunden handlar det om att på något sätt bry sig , annars kan man inte göra något åt det man tycker är fel. Och så är det även skillnad på känslor och känslor, att genuint och ärligt bry sig och känna empati, när någon verkligen på riktigt råkat ut för någonting hemskt, har exempelvis ingenting att göra med hysteriska krokodiltårar.
    Det handlar inte bara om människor som kommit hit. Det handlar även om inhemska våldtäktsmän. Hagamannen är exempelvis på fri fot, trots att risken är skyhög att han förr eller senare försöker våldta någon igen. Och han är bara en i mängden.

Vi har en värdegrund i Sverige som gör att vi värnar mer om förövarna än om brottsoffren. Vi vill inte utvisa dömda våldtäktsmän eftersom de riskerar att råka illa ut i sina hemländer. Vi vill helst inte låsa in våldtäktsmän för länge eftersom alla anses förtjäna en andra chans, trots att de våldtagna kvinnorna aldrig fick en första chans att slippa bli våldtagna.

Det är ett genomgående paradigm som präglar hela det svenska samhället och som det finns en stor samsyn kring. Det finns inget politiskt parti i Sverige som på allvar vill utmana det. Vi är för humana tycker vi och vår humanism skapar väldigt mycket elände.

Hade jag varit diktator för en dag i Sverige så hade jag satt upp en galge på Stortorget i Malmö, åkt till första bästa anstalt, hämtat tio redan dömda våldtäktsmän och hängt upp dem i varsin snara på torget. Sedan hade jag utlyst en belöning på hundra miljoner kronor till den eller de som kan ge tips som leder till att de nu jagade våldtäktsmännen grips. Jag lovar att de varit fast inom några timmar. Det finns givetvis folk i Malmö som vet vilka de är.

Sedan hade våldtäktsmännen fått göra de tio redan upphängda kräken sällskap i varsina snaror på Stortorget i Malmö. Inte en jävel hade vågat våldta någon i Malmö efter det.
    I resten av ditt inlägg håller jag med dig precis!!! Tummar upp för det^^

Rent allmänt så har vi en alldeles för mesig och blödig värdegrund i Sverige, där man är alldeles för mild mot gärningsmän, där man fäller krokodiltårar i fel sammanhang osv, och det är givetvis väldigt illa och lika vidrigt det - som empatilöshet och känslokyla.
  • Nimzay
    Anonym (bbr) skrev 2017-12-19 00:51:22 följande:
    Ja det gör jag faktiskt om jag skulle gissa. Men jag har inte sagt det och det var inte heller det jag huvudsakligen ville säga med mina inlägg.
  • Digestive
    Ja, jag är känslokall.

I Kina blir våldtäktsmän straffade med döden och ibland med stympning därtill. Det är inte så effektiva straff som man kan tro, för Kina är långt ifrån fritt från våldtäkter.

Vad tror du om social bestraffing? Exempelvis skampåle eller tvingas bära ett synligt märke för att varna andra om sin sämre impulskontroll/moraliska kompass? Vad den dömde kan få för konsekvenser av det här (inom lagens gränser) är naturligtvis oväsentligt, hedern får hen försöka återskapa på egen hand - precis som den blev berövad.

Lämpliga straff är en svår punkt.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (bbr) skrev 2017-12-19 00:51:22 följande:
    Rent statistiskt sett är det invandrare.

Vi har en handfull fall av svenska överfallsvåldtäktsmän de senaste åren. Det rör sig om några få procent av det totala antalet överfallsvåldtäkter, men då är gärningsmännen alltid ensamma.

Sedan har vi några enstaka fall av gruppvåldtäkter där gärningsmännen varit svenskar, men då har det funnits en tidigare relation mellan gärningsmännen och offret.

Svenskar som överfaller och våldtar i grupp förekommer så vitt jag vet inte alls i svensk modern tid. Frågan är om det ens förekommit någonsin i svensk historia att svenskar överfallit och gruppvåldtagit svenskor? Men det ska jag nog låta vara osagt.

Våldtäkter är annars ett frekvent vapen i strid och jag kan tänka mig att svenska soldater våldtog tusentals tyska och polska kvinnor under stormaktstiden under sina fälttåg på kontinenten. Det hände säkert att de gjorde det i grupp också.

Om jag får gissa så är det antingen somalier, afghanska flyktingbarn, gatubarn från Nordafrika eller möjligen nyanlända män från Syrien som ligger bakom de senaste våldtäkterna i Malmö. Jag tror jag har täckt upp ungefär 95 procent av sannolikheterna med de gissningarna.
  • Anonym (För helvete!)
    Anonym (Björn) skrev 2017-12-19 00:06:06 följande:
    Det är så jävla fruktansvärt det som har hänt men likförbannat har han (fint) rätt i det han säger. Vi har tillåtit människor med vidrig kvinnosyn att komma hit. Det kan bara sluta på ett sätt när män tycker att kvinnor inte är värda något och att dom har rätt att våldta och misshandla kvinnor för dom betyder inget ändå.
    Vilka vi? Jag har fan aldrig tillåt några jävla kvinnofientliga monster att komma  hit. Bara för att man ev värnar om människors liv och vill hjälpa dem från krig genom att ge dem en fristad att hämta sig är väl inte detta samma som att tolerera våldtäktsmän Jag har bott utomlands halva mitt liv i olika länder och känt fredliga människor från all världens hörn och religioner som anpassat sig till seder och bruk. Jag hörde om gruppvåldtäkter för första gången för ett par år sedan med Indien och musikfestivalerna. Så detta är väl ändå ett ganska nytt fenomen förutom i Sydafrika möjligen där en kvinna blir våldtagen minst varje minut  , precis som 4 barn blir sålda som sexslavar varje minut och våldtagna av män så unga som ett par månader gamla bebisar...Huhhhhhhh det är så ofattbart att man inte ens orkar tänka tanken utan att vilja ta sitt liv och hämnas på hela mänskligheten. Hur kan någon av mänskligt blod, celler och känslor begå såna här brott? Någon på Musikhjälpen sa att man inte ens kunde kalla dem mänskliga. Det är över alla gränser en människa kan passera för att få kalla sig människa. Inget straff är tiilräckligt nog och ingen förlåtelse finns för dessa.
  • Anonym (För helvete!)
    Ja, jag är känslokall.

Ja bara att det "enda" partiet är säkert både våldtäktsmän och nazister och skulle gasa alla som inte var perfekta enligt deras mall samt förpassa alla kvinnor vid spisen och dra tillbaks klockan ingefär 200 år...hoppfullt"
  • Nimzay
    Anonym (För helvete!) skrev 2017-12-19 01:12:24 följande:
    Ja bara att det "enda" partiet är säkert både våldtäktsmän och nazister och skulle gasa alla som inte var perfekta enligt deras mall samt förpassa alla kvinnor vid spisen och dra tillbaks klockan ingefär 200 år...hoppfullt"
    Vad fan yrar du om? För helvete...!!!!!!!!!!!!???!!!Skrikandes
  • Digestive
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-19 15:43:06 följande:
    Det är personer som du som jag syftar på i mina inlägg. Ett stort tack till dig för att du hjälper mig att illustrera det jag menar.

En uppmaning till alla: Läs Digestives inlägg där han/hon med hjälp av alternativa fakta försöker relativisera våldtäkter och försvarar ett överslätande rättsväsende. Det är precis den typen av resonemang som skapar en utmärkt mylla för våldtäkterna att eskalera. Digestive kan sägas vara en i raden av våldtäktsmännens många apologeter. Tack vare honom/henne kan de fortsätta att våldta.

Digestive; du nämner Kina i ditt inlägg.

För det första är finns det bara ett Kina. Vi kan därför omöjligen veta om ett annat Kina, med mildare mer svenska straff för våldtäkter, hade lyckats sämre eller bättre med att få bukt med våldtäkterna än det Kina som faktiskt finns. Det går inte att jämföra olika länder och deras rättsväsenden med varandra. Det går inte ens att jämföra olika delstater i ett land med varandra. Kultur och demografi skiljer sig många gånger så pass kraftigt åt att de är viktigare faktorer än den gällande rätten är.

För det andra, vilket kanske är ännu viktigare, anmäldes nästan 32 000 våldtäkter i Kina 2007:

www.uschina.usc.edu/article@usct

Det kan jämföras med de närmare 7000 som anmäldes i Sverige förra året:

www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Om vi utgår ifrån att antalet våldtäkter legat relativt konstant i Kina de senaste åren så innebär det att de har knappt fem gånger så många våldtäkter som Sverige har. Inte illa med tanke på att de har en 130 gånger så stor befolkning.

Nu kommer du, tränad som du är på att relativisera i våldtäktsfrågan, invända att man i Kina har en annan syn på våldtäkter. Att våldtäkter i nära relationer sällan eller aldrig anmäls och att rättsväsendet nästan aldrig dömer en man som våldtar sin fru eller flickvän. Därför är antalet våldtäkter i Kina mycket större än de ser ut att vara och i Sverige har vi ju vår berömda ständigt växande anmälningsbenägenhet.

Det är delvis sant. Kina har en annan kulturell syn på övergrepp där man exempelvis inte anser att det är våldtäkt att utnyttja en kvinna som druckit sig redlöst berusad. En sådan kvinna får skylla sig själv, anser man.

Men synen på överfallsvåldtäkter är ganska snarlik och även om man endast räknar den brottskategorin så ligger Sverige per capita sett skyhögt över Kinas siffror. Dessutom visar NTU att anmälningsbenägenheten i Sverige inte är så hög som ofta påstås i debatten och att den dessutom är på väg ned.

Är du man eller kvinna förresten Digestive?
    Eh? Sluta ta dina tankeimpulser och hantera dem som sanning. Att jag påpekar att Kina inte är fritt från våldtäkter trots aktuella straff, betyder ingenting mer än så. Det var respons på ditt påstående att våldtäkterna i Malmö skulle upphöra om aktuella straff infördes, jag fann inte påstående rimligt.

Varför ens bemöda sig med att göra spaltmeter långa halmgubbar?

Eh, "[...] tränad som du är på att relativisera i våldtäktsfrågan [...]". Lägg band på dig för helvete. Du är lite väl hysterisk nu.

Ja, jag vet att anmälningsbenägenheter verkar dala. Det uppdagades i riksdagen under den Aktuella Debatten berörande #Metoo, förra veckan.

Ärligt talat så vet jag inte vad det finns att diskutera här, i denna saliga blandning av halmgubbar och fakta om Kina.

Jag ställde frågor om alternativa straff, hur ser du på förslagen jag gav?

Jag är man.
  • Anonym (Hjortron)

Man blir rädd på riktigt när man ser vart det här landet är på väg.

• Nimzay
    Anonym (Hjortron) skrev 2017-12-19 19:21:58 följande:

Man blir rädd på riktigt när man ser vart det här landet är på väg.

Så sant.
  • Anonym (A)

Sorgligt att samhället blivit såhär.

• Anonym (A)

Sorgligt att samhället blivit såhär.

Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!