Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 17:17:55 följande:
Jag har inte försvarat dem. Däremot har du försökt försvara gruppvåldtäkterna i Malmö genom att här i tråden ta upp ett helt annat fall för att därigenom få bort fokus från gruppvåldtäkterna.
Det jag däremot försökte göra var att sätta dem i ett sammanhang. Jag tycker det är jättefel med pedofila homovåldtäkter, precis som jag tycker det är jättefel med alla andra former av våldtäkter och övergrepp, men det är viktigt att se sammanhangen.
Överfallsvåldtäkter påverkar alla kvinnor och alla kvinnors trygghet. De kan drabba vem som helst. Det är därför de får så stor uppmärksamhet.
Den typ av övergrepp som de två männen i Norrland dömts för drabbar däremot inte vem som helst. De har förgripit sig på unga pojkar i deras närhet som befinner sig i en liknande social krets.
Jag har bara konstaterat att det finns hemska påståenden här i tråden som inte stödjs av den nyhetsrapportering som har varit i ärendet under dagen.
Alla som löser följande inlägg av dig inser att du försöker bagatellisera de tusentals våldtäkterna som de bägge männen nu är dömda för.
Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 16:41:32 följande:
De fyra pojkarna har "ställt upp" på att ha sex med två äldre killar. Det är fel naturligtvis, men vad jag förstått ett inte allt för ovanligt sätt för homosexuella unga män att sexdebutera på.
Du försöker få det att låta som att våldtäkter på barn handlar om vanlig sexdebut bland unga människor. Det är faktiskt något av det sunkigaste jag har läst här på FL.