• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • AmericanMommy
    Anonym (Elefanten i rummet) skrev 2017-12-17 18:03:37 följande:

Jag skrattar inte men jag himlar med ögonen. Men jag håller med dig. Exakt. Vaddå dålig kvinnosyn som lever kvar? Det är inte något som lever kvar den här kvinnosynen i sverige är något nytt.   

Fast att kvinnor blir våldtagna är inget nytt, och det är inget nytt att ansvaret oftast dumpas på kvinnan så som

Du skulle inte varit ute själv

Du skulle inte varit ute utan peppar spray

Du skulle inte varit lättklädd

Du skulle inte ha druckit

Istället borde ansvaret läggas på männen som begår brotten.

Med det sagt borde ni göra något åt den dåliga kvinnosynen som ni importerat de senaste åren. Att ni låter detta fortgå tyder också på dålig kvinnosyn.
  • ARISK
    AmericanMommy skrev 2017-12-17 18:17:50 följande:

Fast att kvinnor blir våldtagna är inget nytt, och det är inget nytt att ansvaret oftast dumpas på kvinnan så som

Du skulle inte varit ute själv

Du skulle inte varit ute utan peppar spray

Du skulle inte varit lättklädd

Du skulle inte ha druckit

Istället borde ansvaret läggas på männen som begår brotten.

Med det sagt borde ni göra något åt den dåliga kvinnosynen som ni importerat de senaste åren. Att ni låter detta fortgå tyder också på dålig kvinnosyn.

Håller helt med dig om detta!
  • ARISK

Jag skrattar inte men jag himlar med ögonen. Men jag håller med dig. Exakt. Vaddå dålig kvinnosyn som lever kvar? Det är inte något som lever kvar den här kvinnosynen i sverige är något nytt.   

Vi importerar den dåliga kvinnosynen till Sverige!
  • ARISK
    Anonym (M) skrev 2017-12-17 18:09:44 följande:

Meetoo-kampanjen visar att dålig kvinnosyn finns och har alltid funnits i Sverige.

Men det är skillnad på dålig kvinnosyn mellan olika länder. Det finns nu en aggressivare kvinnosyn än vi någonsin haft i Sverige...
  • Anonym (Elefanten i rummet)
    Anonym (M) skrev 2017-12-17 18:09:44 följande:
    Meetoo-kampanjen visar att dålig kvinnosyn finns och har alltid funnits i Sverige.
    Jag gillar inte att bli tafsad på rumpan eller få sexuella förslag av sliskiga svennar heller. Ja det finns dålig kvinnosyn bland svennar, det finns även enstaka våldtäktsmän som är svennar, och givetvis är det också allvarligt. Men elefanten i rummet är inte svenska män eller män i allmänhet.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    ARISK skrev 2017-12-17 18:37:23 följande:

Vi importerar MER dålig kvinnosyn till Sverige.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (D.D.) skrev 2017-12-17 17:26:44 följande:

Och det tror du kommer minska våldtäkterna?

Det visar snarare bara hur naiv Löfven är.

Det har säkert en normerande effekt och kan minska våldtäkter något på sikt.
  • annabellelee
    Anonym (D.D.) skrev 2017-12-17 10:35:30 följande:

Samtidigt kan man undra vad en kvinna gör ute 02:30 i ett av Malmös farligaste områden.

Ja visst är det kvinnans fel! Hon borde naturligtvis ha suttit hemma och knypplat på dukar till sin hemgift, som alla dygdiga flickor. En ung kvinna ute sent utan en manlig förmyndares sällskap förtjänar våldtäkt, eller hur.

Obs ironi
  • annabellelee
    ARISK skrev 2017-12-17 18:37:23 följande:

Jaha, så våldtäkter har bara funnits ett tiotal år i Sverige? Innan dess noll våldtäkter? Intressant, det visste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag!
  • Anonym (Helen)

Roligt när folk säger , vi importerar dålig kvinnosyn. Please, våldtäkter är knappast något nytt fenomen. Det har alltid funnits kollar som känner sig berättigade att våldföra sig på tjejer, ja ÄVEN vita etiska svenska snobbar. Så tro inte att ni är bättre på något sätt.

Däremot är våldtäkter extremt ovanligt i länder ni påstår vi importerar det ifrån. Sverige LEDER i världen på antal våldtäkter!!

Så istället för att skylla allt på vissa utländska killar som anammat VÅR svenska kultur genom våldtäkter, se över rättssystemet istället för hudfärg på förövarna.

Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!