• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • Anonym (Helen)
    Rea List skrev 2017-12-18 22:39:54 följande:

Jo med den där 17-åringen för att gå tillbaka.

Varför gå ut och röka mitt på natten om man är under 18.

Varför sova över hos sin pojkvän om man inte är gift

Jag tycker att våldtäkten mot 17 åringen är fruktansvärd, men hade varit lika hemsk oavsett varifrån förövarna kom ifrån. Varför inte istället hitta metoder att förebygga våldtäkterna istället för att diskutera i vilket land förövarna var födda i? Varför spä på rasism för att göra något sorts politisk propaganda av det hela? Har vi inte större respekt för flickan än så?
  • Rea  List
    Anonym (Helen) skrev 2017-12-18 22:49:00 följande:
    Jag tycker att våldtäkten mot 17 åringen är fruktansvärd, men hade varit lika hemsk oavsett varifrån förövarna kom ifrån. Varför inte istället hitta metoder att förebygga våldtäkterna istället för att diskutera i vilket land förövarna var födda i? Varför spä på rasism för att göra något sorts politisk propaganda av det hela? Har vi inte större respekt för flickan än så?
    Ja helt klart.

Inte tafsa band på fler språk.
    Ljudband för analfabeter.

Lämna ut information vid gränsen
    I sverige tänder man inte eld på våldtagna mindreåriga
  • Anonym (Helen)
    Rea List skrev 2017-12-18 22:57:02 följande:

Ja helt klart.

Inte tafsa band på fler språk.

Ljudband för analfabeter.

Lämna ut information vid gränsen

I sverige tänder man inte eld på våldtagna mindreåriga

Tydligen inte...
  • Nimzay
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 13:12:39 följande:

Jag är inte så upprörd över de här våldtäkterna. Borde jag vara det?

Sveriges kvinnor har själva röstat för och varit drivande för att få det samhälle de nu håller på att få. Vi har hjälpt tiotusentals människor undan krigets fasor de senaste åren och en del av det pris vi får betala för det är med kvinnornas trygghet.

Sverige blir ett otryggare land, inte minst för kvinnor, när vi tar emot invandrare från länder som Syrien, Afghanistan, Irak och Somalia. Det har vi vetat i flera decennier. De har en annan kvinnosyn än vi har och i synnerhet ser de ned på kuffar, alltså icke-muslimska kvinnor.

Det här är något som Sveriges kvinnor varit väl införstådda med när de sagt ja till att öppna Sveriges gränser för hundratusentals män från de här länderna. Därför vet jag inte varför vi män ska bli så upprörda?

Men snälla hur okänslig kan man vara?? Tror du verkligen att ALLA kvinnor varit med och påverkat hur det blivit? Till och med vi unga tjejer? Det var väl en ung tjej som blev utsatt för denna våldtäkt exempelvis, efter vad jag förstått, hon kan knappast ens ha hunnit rösta ens, i alla fall ej många gånger, och han kan inte ha hunnit bidra till samhällsutvecklingen särskilt många år heller. Tycker du inte ens det är hemskt då, när det gäller en så ung tjej? 
  • Anonym (Helen)
    Rea List skrev 2017-12-18 23:12:16 följande:

En bra metod är ju burka

Eller vad hade du tänkt

Ännu en som ifrågasätter kvinnans klädsel... bra tänkt där

Tror att skolan kan påverka killars attityder, fler manliga förebilder, killar som faktiskt vågar stå upp för tjejer och prata om problemen, personal på skola och fritidsgårdar som ser tecken på att något verkar vara fel som attityder men också skolk och bråk vågar fråga, prata, ifrågasätta, blanda in föräldrar i deras oro samt involvera soc och ev polis, ta tag i detta tidigt

Samtyckeslagen är en klar förbättring

Sen behöver rättssäkerheten förbättras, fler poliser som tillsätts vid utredningar, fler polispatruller, hårdare straff, filmövervakning på allmänna platser, fler utebelysningar
  • Anonym (Digestive)
    Digestive skrev 2017-12-18 23:18:55 följande:
    Jag är inte intresserad av diskursnivån som du representerar i tråden.
    Vad är en diskurs för typ av kurs ?
  • Rea  List
    Anonym (Helen) skrev 2017-12-18 23:23:05 följande:
    Ännu en som ifrågasätter kvinnans klädsel... bra tänkt där

Tror att skolan kan påverka killars attityder, fler manliga förebilder, killar som faktiskt vågar stå upp för tjejer och prata om problemen, personal på skola och fritidsgårdar som ser tecken på att något verkar vara fel som attityder men också skolk och bråk vågar fråga, prata, ifrågasätta, blanda in föräldrar i deras oro samt involvera soc och ev polis, ta tag i detta tidigt

Samtyckeslagen är en klar förbättring

Sen behöver rättssäkerheten förbättras, fler poliser som tillsätts vid utredningar, fler polispatruller, hårdare straff, filmövervakning på allmänna platser, fler utebelysningar
    Jättebra ide, men här var det tydligen några
    som inte hunnit sätta foten i en svensk skola.
  • Canadasvensk
    Anonym (Helen) skrev 2017-12-18 22:49:00 följande:
    Och där damp rasist kortet ner igen... Svenskar får inte prata om problemet med att hundra tusentals män från MENA länder har en helt annan attityd till kvinnor.

Helen, vem fan har i den här tråden pratat om "RAS" annat än du?? Att vara invandrare är inte en ras!? Jag bor i Canada. Jag är alltså både utvandrare och invandrare. Vad är det för "ras" på mig tror du? Spelar det någon roll?

Blir så jävla trött på dessa floskor! Nu har en 17 flicka blivit gruppvåld tagen. När inte den förnedringen räckte så skulle hennes underliv också brännas! Vi vet inte vem förövrarna var/är men lilla Helen, jag kan sätta min högra arm på att kräken var från ett MENA land.

Så till din fråga:

Varför inte istället hitta metoder att förebygga våldtäkterna istället för att diskutera i vilket land förövarna var födda i?

Jo men en metod kunde ju vara att asyl sökande hade nolltolerans mot brott. Ett brott och du åker ut! Hitta polisen dig i Sverige utan att ha sökt asyl så ska du ut. Har du sökt asyl och fått avslag ska du ut!

Fler frågor till hur man kan stoppa det?

Och ja, skulle det nu vara "Kalle" som åkt dit för våldtäkt så ska han sitta länge i fängelse. Sen när han kommer ut ska han regestreras som en sex-förbrytare. Samma sak för invandrare plus att dom ska ut efter avtjänat fängelse.

Så tanker jag iallafall när jag funderar på hur jag ska "respektera" flickan...
  • Digestive
    Anonym (Digestive) skrev 2017-12-18 23:23:58 följande:
    Vad är en diskurs för typ av kurs ?
    "Diskurs (latin: discursus, "springande till och från") betyder antingen "talad kommunikation eller debatt" eller "en formell diskussion eller debatt"."

https://tinyurl.com/yb9k9g6x
Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!