Anonym (Helen) skrev 2017-12-18 22:49:00 följande:
Jag tycker att våldtäkten mot 17 åringen är fruktansvärd, men hade varit lika hemsk oavsett varifrån förövarna kom ifrån. Varför inte istället hitta metoder att förebygga våldtäkterna istället för att diskutera i vilket land förövarna var födda i? Varför spä på rasism för att göra något sorts politisk propaganda av det hela? Har vi inte större respekt för flickan än så?
Och där damp rasist kortet ner igen... Svenskar får inte prata om problemet med att hundra tusentals män från MENA länder har en helt annan attityd till kvinnor.
Helen, vem fan har i den här tråden pratat om "RAS" annat än du?? Att vara invandrare är inte en ras!? Jag bor i Canada. Jag är alltså både utvandrare och invandrare. Vad är det för "ras" på mig tror du? Spelar det någon roll?
Blir så jävla trött på dessa floskor! Nu har en 17 flicka blivit gruppvåld tagen. När inte den förnedringen räckte så skulle hennes underliv också brännas! Vi vet inte vem förövrarna var/är men lilla Helen, jag kan sätta min högra arm på att kräken var från ett MENA land.
Så till din fråga:
Varför inte istället hitta metoder att förebygga våldtäkterna istället för att diskutera i vilket land förövarna var födda i?
Jo men en metod kunde ju vara att asyl sökande hade nolltolerans mot brott. Ett brott och du åker ut! Hitta polisen dig i Sverige utan att ha sökt asyl så ska du ut. Har du sökt asyl och fått avslag ska du ut!
Fler frågor till hur man kan stoppa det?
Och ja, skulle det nu vara "Kalle" som åkt dit för våldtäkt så ska han sitta länge i fängelse. Sen när han kommer ut ska han regestreras som en sex-förbrytare. Samma sak för invandrare plus att dom ska ut efter avtjänat fängelse.
Så tanker jag iallafall när jag funderar på hur jag ska "respektera" flickan...