• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • w123
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 13:12:39 följande:

Jag är inte så upprörd över de här våldtäkterna. Borde jag vara det?

Sveriges kvinnor har själva röstat för och varit drivande för att få det samhälle de nu håller på att få. Vi har hjälpt tiotusentals människor undan krigets fasor de senaste åren och en del av det pris vi får betala för det är med kvinnornas trygghet.

Hon som våldtogs var 17 år och har därmed inte röstat.
  • Anonym (Fint)
    w123 skrev 2017-12-18 13:16:49 följande:
    Hon som våldtogs var 17 år och har därmed inte röstat.
    Då får hon väl tacka sina äldre medsystrar då? Eller medbröder.

Det har inte så mycket med vilket parti man röstar på att göra. Det handlar om att det här är ett samhälle som vi gemensamt och i demokratisk ordning sagt att vi vill ha.

Oavsett vi är moderater eller socialdemokrater så tycker vi gemensamt att det är viktigt att hjälpa människor på flykt. Tyvärr leder det till att en och annan kvinna råkar illa ut och att kvinnors friheter i Sverige krymps lite grand, men vi tycker allihop att det är värt det.
  • Anonym (ano)
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 13:12:39 följande:

Jag är inte så upprörd över de här våldtäkterna. Borde jag vara det?

Sveriges kvinnor har själva röstat för och varit drivande för att få det samhälle de nu håller på att få. Vi har hjälpt tiotusentals människor undan krigets fasor de senaste åren och en del av det pris vi får betala för det är med kvinnornas trygghet.

Sverige blir ett otryggare land, inte minst för kvinnor, när vi tar emot invandrare från länder som Syrien, Afghanistan, Irak och Somalia. Det har vi vetat i flera decennier. De har en annan kvinnosyn än vi har och i synnerhet ser de ned på kuffar, alltså icke-muslimska kvinnor.

Det här är något som Sveriges kvinnor varit väl införstådda med när de sagt ja till att öppna Sveriges gränser för hundratusentals män från de här länderna. Därför vet jag inte varför vi män ska bli så upprörda?

Menar du "överraskad" i stället för "upprörd"? För det är skrämmande om du inte blir upprörd av att någon våldtas.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (ano) skrev 2017-12-18 13:32:52 följande:
    Menar du "överraskad" i stället för "upprörd"? För det är skrämmande om du inte blir upprörd av att någon våldtas.
    Jag tycker inte att det är bra och jag är inte anhängare av den typen av rådande moral, värdegrund och människosyn där man offrar en människas liv för att rädda någon annans. Jag tycker det är fel.

Men att sitta och vara upprörd känns konstigt. Jag får ju finna mig i att ha en åsikt som en mycket liten andel av svenskarna har och respektera att ni andra vill ha ett sådant här samhälle. Jag lägger min energi på annat istället.
  • Anonym (gråter)

Det är fullkomligt vidrigt! Finner inga ord om hur avskyvärt det är. Jag önskade att det var öga för öga i sådana här fall. Tändvätska och tända på deras könsorgan,så de får känna hur det känns.

• Anonym (För helvete!)
    Anonym (gråter) skrev 2017-12-18 14:00:03 följande:

Det är fullkomligt vidrigt! Finner inga ord om hur avskyvärt det är. Jag önskade att det var öga för öga i sådana här fall. Tändvätska och tända på deras könsorgan,så de får känna hur det känns.

Skulle vara intressant att höra invandrares syn på dessa gruppvåldtäkter som begås av män från dessa länder och vad de tror om integreringen och vad som behövs för att förbättra dessa killars kvinnosyn och varför de är såna monster. Men de verkar inte få nån talan alls...
  • Anonym (ano)
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 13:38:11 följande:
    Jag tycker inte att det är bra och jag är inte anhängare av den typen av rådande moral, värdegrund och människosyn där man offrar en människas liv för att rädda någon annans. Jag tycker det är fel.

Men att sitta och vara upprörd känns konstigt. Jag får ju finna mig i att ha en åsikt som en mycket liten andel av svenskarna har och respektera att ni andra vill ha ett sådant här samhälle. Jag lägger min energi på annat istället.
    Men att rösta på ett parti betyder inte att man håller med om allt partiet står för. 

Det kanske är 90% av svenskarna som tycker som du.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (ano) skrev 2017-12-18 14:59:51 följande:
    Men att rösta på ett parti betyder inte att man håller med om allt partiet står för. 

Det kanske är 90% av svenskarna som tycker som du.
    Det är tusentals som organiserar sig, demonstrerar och engagerar sig för ensamkommande flyktingbarn, trots att de vistas i Sverige illegalt. En av afghanerna som dömdes för att ha sexofredat en 14-årig flicka fick till och med ett massivt stöd på internet från kvinnor som anklagade den utsatta flickan för att ljuga.

Samtidigt är det ingen som demonstrerar för gruppvåldtagna tonårstjejer. Det är ingen som organiserar sig eller engagerar sig. Det visar att intresset för de våldtagna trots allt är ganska svalt. Det är egentligen ingen som bryr sig om dem. Inte på allvar.

Det handlar inte om vilket parti man röstar på. Det handlar om hela samhällsdebatten och samhällsklimatet.

Vi utvisar inte ens våldtäktsmän som saknar asylskäl från Sverige, eftersom det inte finns någon reell folklig opinion för sådana utvisningar. Om det hade funnits en sådan opinion så hade det naturligtvis gjorts. Det är i slutänden folket som har makten.

De våldtäktsmän som döms får för det mesta skrattretande låga straff. De slipper fängelse och döms till samhällstjänst eller att följa ungdomskontrakt. Förr fick de åtminstone arbeta av straffet, idag är det på sin höjd samtal med en kurator som gäller där de ska lära sig att bearbeta sina trauman. Vissa våldtäktsmän våldtar fler kvinnor medan de avtjänar "straffet" för sin senaste våldtäkt.

Jag tycker att det är fel att samhället ser ut som det gör. Men upprörd tänker jag inte bli. Såhär vill de flesta att Sverige ska se ut och då är det ingen idé att jag blir upprörd. Det gör inte att någon blir gladare.

Som man bäddar får man ligga brukar man ju säga och det kan man verkligen säga om det Sverige vi nu lever i. Vi har inte nått botten än. Inte i närheten. Jag tror vi kommer ha tio-tjugo gånger så många våldtäkter om tio år och kanske hundra gånger så många om ytterligare tio-tjugo år. Det blir som i efterkrigstidens Östtyskland där kvinnorna frågade varandra hur många gånger de blivit våldtagna sedan sist de träffades.
  • SaraJoo

Det är skrämmande vad som händer i Malmö! Och Öresundsregionen som sägs ska blomma i framtiden...

• Anonym (källgranska!)
    Anonym (gråter) skrev 2017-12-18 14:00:03 följande:

Det är dags att hejda sig och inte dras med av mobben. Bara för att någon på Flashback påstår att kvinnan blivit utsatt för tortyrliknande övergrepp i samband med våldtäkten behöver det inte vara sant. Enligt polisen så har den unga kvinnan bara lindriga fysiska skador.

www.svd.se/spar-sakrade-fran-tva-overfallsvaldtakter-i-malmo

Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!