• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • Anonym (För helvete!)

SEXROBOTEN är nu på väg så kanske vi kan få ett slut på mardrömmen snart!
    Nu kan ju våldtäktsmännen och pedofilerna föröva sig på dockorna istället!

Snart tappat hoppet om (män)skligheten helt! Fy helvete!

Våldtäkten å Malmökvinnan var visst så grov så att de sällan sett något liknande. Undrar var de lär sig bli så kreativa de sjuka asen? Kan det vara porren må tro????

• Anonym (Helen)
    Anonym (För helvete!) skrev 2017-12-17 20:27:22 följande:

SEXROBOTEN är nu på väg så kanske vi kan få ett slut på mardrömmen snart!

Nu kan ju våldtäktsmännen och pedofilerna föröva sig på dockorna istället!

Snart tappat hoppet om (män)skligheten helt! Fy helvete!

Våldtäkten å Malmökvinnan var visst så grov så att de sällan sett något liknande. Undrar var de lär sig bli så kreativa de sjuka asen? Kan det vara porren må tro????

Ja det behövs verkar det som

Minns ett fall där pappan åkte runt i Sverige med sin minderåriga dotter och sålde henne till olika män. Fy fan alltså!
  • Anonym (anonym tror jag)
    annabellelee skrev 2017-12-17 20:16:13 följande:
    Anonym (Elefanten i rummet) skrev 2017-12-17 18:03:37 följande:

Jag skrattar inte men jag himlar med ögonen. Men jag håller med dig. Exakt. Vaddå dålig kvinnosyn som lever kvar? Det är inte något som lever kvar den här kvinnosynen i sverige är något nytt.   

Jaha, så våldtäkter har bara funnits ett tiotal år i Sverige? Innan dess noll våldtäkter? Intressant, det visste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag!
    Att referera till statistik låter sig väl knappast göras antar jag.

Men menar du att det saknar betydelse huruvida det begås en enda våldtäkt eller som om det begås 10000?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Helen) skrev 2017-12-17 20:23:19 följande:

Roligt när folk säger , vi importerar dålig kvinnosyn. Please, våldtäkter är knappast något nytt fenomen. Det har alltid funnits kollar som känner sig berättigade att våldföra sig på tjejer, ja ÄVEN vita etiska svenska snobbar. Så tro inte att ni är bättre på något sätt.

Däremot är våldtäkter extremt ovanligt i länder ni påstår vi importerar det ifrån. Sverige LEDER i världen på antal våldtäkter!!

Så istället för att skylla allt på vissa utländska killar som anammat VÅR svenska kultur genom våldtäkter, se över rättssystemet istället för hudfärg på förövarna.

Sanning med modifikation. Vi leder eftersom vi dels har ett vidare våldtäjtsbegrepp och dels för att vi vågar anmäla i högre grad. I många länder är det inte olagligt att våldta sin fru och i länder där man riskerar dödsstraff för att ha haft utomäktenskapligt sex om man anmäler våldtäkt lär man hålla tyst.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2017-12-17 21:18:12 följande:

Sanning med modifikation. Vi leder eftersom vi dels har ett vidare våldtäjtsbegrepp och dels för att vi vågar anmäla i högre grad. I många länder är det inte olagligt att våldta sin fru och i länder där man riskerar dödsstraff för att ha haft utomäktenskapligt sex om man anmäler våldtäkt lär man hålla tyst.

Ja precis, i statistiken står allt från tafsande till fullbordad våldtäkt i samma genre.

Diskuterar du våldtäkt i hemmet eller utomhus? För svenska män våldtar sina fruar också, få kvinnor anmäler dock detta trots att det rent juridiskt är olagligt, och vad gör det egentligen om det är olagligt när förövaren sällan eller aldrig åker dit för det?

Nu är du inte riktigt ärlig, och därför tror jag att ditt syfte inte är att förebygga våldtäkterna utan att bara smutskasta invandrare. Men svarar dig iallafall. Invandrarna som du skyller alla våldtäkter på kommer från länder som Irak, Syrien, Marocko, Tunisien osv eller hur? Där riskerar man inte dödsstraff för våldtäkt så sluta sprida din dynga.

Förminska inte alla kvinnors upplevelse , för du har väl hängt med i #metoo, där förövarna kommer från alla olika samhällsklasser. Enda likheten har varit att dom är män.
  • Abegayle70

Fy fan jag önskar att jag inte läst om vad flickan råkade ut för. Det är något av det värsta som jag läst.

have a dream for breakfast and another one for life
  • Anonym (anonym tror jag)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2017-12-17 21:18:12 följande:
    Kan du bevisa att det är av den orsaken vi leder?
  • Anonym (För helvete!)
    Abegayle70 skrev 2017-12-17 22:02:45 följande:

Fy fan jag önskar att jag inte läst om vad flickan råkade ut för. Det är något av det värsta som jag läst.

Usch visste inte att det var publicerat ännu. Vågar inte läsa eller nånsin gå ut på kvällen själv mer. Stackars alla nattjobbare som ska hem...,

Jag kan inte hjälpa att jag nästan sitter och hoppas att någons dotter eller fru med politisk makt eller ställning ska drabbas så att de "oåtkomliga och extremt priviligierade" fattar att det är på allvar och inför dödsstraffet eller livsstid på förövare från och med imorgon!
  • Anonym (M)
    Anonym (D.D.) skrev 2017-12-17 10:35:30 följande:

Samtidigt kan man undra vad en kvinna gör ute 02:30 i ett av Malmös farligaste områden.

Männen då, varför var de ute? Har de mer giltiga skäl, tycker du?
Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!